fredag, februari 12, 2016

Friyay!



Februari visar sig från sin finaste sida i år! Det är kallt, några plusgrader, men det blåser inte så mycket och framförallt skiner solen! Anders och jag går på långa promenader och njuter, det är alldeles, alldeles underbart! Den här vintern har annars frestat mitt tålamod ordentligt med den ena stormen efter den andra, men nu känner jag att våren är på gång. Alfred har lov nästa vecka och det ser vi verkligen fram emot, det ska bli skönt att bara få vara och umgås. Engelsmannen har tagit några dagar ledigt och det är alltid lite extra speciellt att ha honom hemmavid också! Jag hittade den här dikten för några dagar sedan och tycker den är så fin:

winter is the time for comfort
for good food and warmth
for the touch of the friendly hand
and for a talk beside the fire
it is the time for home

Fint! Och med de orden önskar jag er en trevlig helg!

3 kommentarer:

Annika sa...

Härligt med lite lov för den lille Alfred.
Ja, det har varit en skum vinter, även här. Ska bli rätt skönt då den viker hädan.
Jag tycker om dikten. Jag håller med om vartenda ord.
Ha en jättefin helg!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det har varit några tuffa veckor i skolan så ska bli väldigt skönt med lov!

Ika sa...

Så vackert! Hoppas solen håller i sig för er nu!