söndag, maj 03, 2015

Söndagssvep, 3 maj 2015



Härliga maj, välkommen!


Härliga Camilla Thulin har designat en kollektion för Ellos, jag gillar den här kaftanklänningen.


Söt klänning från Boden.


Perfekt till picknicken i sommar, glasburkar med lock, så getingar inte kan komma åt, och en flaskkorg att bära allt i!


De här vackra vaserna har Lara Bohinc designat för Skultuna. Perfekta för vårens och sommarens blomster!


Härliga inomhusgunga kan du göra själv!


Fin idé är att måla fönsterramarna i matchande färg till tapeten. Riktigt snyggt!


Gravida Tiffani Thiessen visar upp sitt härliga hem i Lonny. Verkligen ett fantastiskt hus! Och hur söt är hon inte i jumpsuiten från Hatch!


Stillektioner vi kan lära oss av Reese Witherspoon!


Scarlett Johansson alltså, vavavoom!


Och så kom hon då till slut, Storbrittanniens nya prinsessa! Jag tror vi är flera som inte avundas Kate att behöva göra sig fin och gå ut och möta pressen 10 timmar efter att man fött barn!


Strawberry and Rosewater Waffles låter supergott!


En macka med tunt skivade rädisor, det är en riktig vårklassiker!


Det är viktigt att kniiiipa, mammor! Påven tycker att män och kvinnor ska lika lön för lika arbete. Bästa sättet att packa en hatt i en resväska. Ni som läser Linnéas blogg känner till hennes vånda över att lämna baby Walter till en nanny, nu kan ni också läsa en artikel om henne i DN, där hon pratar om livet som mamma i USA. Tom Hanks är i Venedig och filmar Inferno, andra uppföljaren till Da Vinci-koden. Mer fullspäckad action blir det i HITMAN: Agent 47. Kolla in Ryan Adams live-version av Bryan Adams Summer of 69. Och vet ni vad? Nästa söndag vaknar jag upp i den här villan i Italien! Det ser jag fram emot. Njut av dagen!

10 kommentarer:

Ullis sa...

Sköna Maj har jag väntat på. Bodenklänningen skulle jag vilja ha om jag hade något riktigt festligt att gå på. Burkarna och hållaren är ju för söt och du om jag smyger ner i fickan kan väl jag få följa med till den villan i Italien. Hoppas ni får det underbart där.

Miss Marie sa...

Ullis - ja, vi får se till att bli bjudna på nåt tjusigt bröllop! ;)

Desiree sa...

De där vaserna är verkligen söta och man skulle också kunna använda dem som lyktor för värmeljus under höst och vinter. Gillade också idén att måla fönsterkarmarna så att de matchar tapeten. Ha en härlig första söndag i maj.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, visst finns det många sätt att använda dem på, riktigt söta! :)

Gretas Gotland sa...

Vilket härligt turkost sovrum!
Ser fram emot bilder från Italien! :-)

Miss Marie sa...

Greta - o det kommer du få! ;)

Anna, Fair and True sa...

Skultuna gör verkligen fina grejer!

Miss Marie sa...

Anna- visst gör de!

Annika sa...

Så fint allting. Vaserna är fina!
OCH jag gillar verkligen de där glasburkarna med lock och sugrör. Smart. smart!!!
Dina svep äger!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, glasflaskorna är riktigt smarta!