onsdag, januari 28, 2015

Min 4-åring



Idag blir du fyra, min lille man. Du har längtat och sett fram emot det här så länge att du knappt kunde somna igår kväll. Det här är första födelsedagen som du verkligen längtat efter, du har pratat i månader om vad du önskar dig och vad för slags kalas du vill ha. Det är så spännande! I morse kom du in i vårt sovrum innan klockan sex och ropade glatt: "jag är fyra år nu!"

Det är fyra år sedan du kom till oss den där tidiga fredagsmorgonen i München och förändrade våra liv för alltid. De första dagarna med dig var överrumplande och hektiska, och du har inte saktat ned särskilt mycket efter det. Du är en känslig själ, du pratar mycket om familjen i Sverige och att du saknar dem, men samtidigt är du framåt och gillar att prata med människor, både sådana du känner och de du inte känner! Du pratar glatt på både engelska och svenska, något som glädjer dina svenska släktingar och mamma. Du vill gärna veta hur allting fungerar i världen. Varför går månen och solen ned? Varför heter samma ord olika på svenska och engelska? Hur cyklar man på ett hjul? Varje dag förundrar du oss med dina tankar och funderingar och ibland vill jag hejda tiden, för du är så härlig just nu, men samtidigt ser jag fram emot att få uppleva hur du kommer utvecklas. Du kommer börja skolan efter sommaren, och även om en del av mig tycker att det är lite tidigt, så ser jag hur mogen du är för det, hur vetgirig och fundersam du är.

Grattis på födelsedagen älskade Alfred. Jag är så glad att just du är min.

12 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Grattis till er fyraåring!

Sahra sa...

Åh så fint du skriver. Stort grattis till er jättefina fyraåring

Sofia sa...

Åh så fint skrivet. Blir nästan rörd!
Stort grattis till er fina pojke.

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - tack! :)

Sahra - tack! :)

Sofia - du får bli rörd, det är mammahormoner som spökar hos dig! :)

Anonym sa...

Okej, nu lipar jag en skvätt på jobbet!

Kommer aldrig glömma när du ringde o väckte mig o berättade att han var här nu. Underbara vän, underbara lille pojke...

Jag är så glad att just ni finns i mitt liv! <3
/T

Ullis sa...

Säger som de andra, nu lipar jag lite. Vi är också väldigt glada att få ha dig Alfred. Vi pratar ju via face time så gott som varje dag och leker via den. Kram.

Annika sa...

Grattis, grattis till lille söte Alfred!!

Anonym sa...

Så härligt att få ta del av dina tankar och ord!

Desiree sa...

Grattis till Alfred på födelsedagen. Han är en sådan underbar liten kille på alla sätt.
Kramar!

Kalaslotta sa...

Hurra för er fina kille! Du är en fantastisk mamma, det lyser igenom på så många olika sätt här i bloggen!

Sandra sa...

Så jättefint skrivet Marie. Älskade Alfred. Vilken fin kille ni har. Hoppas han var nöjd med dagen när han la huvudet på kudden på kvällen ;)
Dags att återgå till sjukstugan här.
Kram

Miss Marie sa...

T - ringa dig var väl det minsta jag kunde göra när du hade hållit mig sällskap online under hela kvällens värkarbete! :)

Ullis - Alfred berättade att han saknade er idag!

Annika - han säger tack! :)

Brysselkakan - tack! :)

Desiree - ja, han är fin! :)

Lotta - åh, vad snällt sagt! Blir glad att höra det från dig! :)

Sandra - oh ja, mycket nöjd! Hoppas ni kryar på er snart!