onsdag, juli 25, 2012

Ge-la-to



Häromdagen råkade Alfred och jag springa på en ekologisk glassbar här i krokarna. Det är roligt att jag fortfarande kan upptäcka nya saker efter mina år här i Schwabing! Alfred brukar inte äta glass, så han tyckte det var riktigt spännande med sin citronsorbet. Tills han tippade ut den över sina ben. Oh well, det är ju också ett sätt att kyla ned sig på, och lite kladd tar ju ingen skada av. Typ. Jag smakade choklad och banan, vilket var riktigt gott, men nästa gång ska jag prova chokladchilin, den verkar spännande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint att du tar det med ro (att det blev kladdigt). Som världens sämsta mor kan jag fortfarande bli sjukt irriterad över kladd.
Jag tar ju inte ut det över barnet... Men jag kokar lite inombords... Hade gärna önskat att jag var coolare och kladdvänligare... Och nej jag är inget freak som stör sig om det blir en liten fläck här eller där. Men en hel bägare med nyinköpt glass över sittvagnen. Huh jag gnisslar lite tänder bara jag tänker tanken.
Eloge till dej för coolaste mamman!

Miss Marie sa...

Anonym - haha, det är ju inte direkt så att jag tokskrattar när det händer, men jag vet ju själv vad oddsen är när jag ger honom en glassbägare i vagnen... ;)

Desiree sa...

Åhhhh Gelato något av det bästa som finns speciellt en varm sommardag. Njöt själv av en gelato igår. Chokladchilin tror jag du kommer att gilla. Den har jag provat, iallafall den som de har här och den är riktigt god. You are in for a treat :-)
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - mm, måste prova det då! :)