tisdag, maj 29, 2012

Utflykt



I lördags njöt vi av sommarvärmen med en cykeltur i Englischer Garten. Alfred och jag har matchande hjälmar. Ja, jag vet att Alfred är mycket sötare i sin!


Alfred hade koll när Engelsmannen fifflade med cyklarna.


Engelsmannen försökte söva Alfred i cykelvagnen, men Alfred ville inte sova!


Varför sova när man kan vara vaken, liksom? 


Vi åt såklart picknick också.


Sommarblommor! Det är tur att vi inte behöver plocka midsommarblommor i München, för de kommer vara överblommade då!


På väg från garaget upp till lägenheten.


Alfred tycker det är spännande att vi har fönster ända ned till golvet vid hissen! Hisnande utsikt, minst sagt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Alfred är fin i sin hjälm! Jag bär motvilligt min när jag cyklar, varför ser man så knäpp ut med dem på? Och håret... platt är bara förnamnet...

Desiree sa...

Han är verkligen sockersöt i sin stora hjälm med Engelska flaggan. men du är fin i din också.
Kram!

Annika sa...

SÖÖÖT!!
ja, varför känner man sig så knäpp med hjälm?
Det gör jag med.
Larviga är vi :-)
Fina Bilder!!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - ja, håret ska man inte prata om... Tur att man kan ha fläta! :)

Desiree - Alfred vinner nog den tävlingen! ;)

Annika - visst är vi larviga, men snygga är vi inte! ;)

Saltistjejen sa...

Vilken härlig sommarutflykt!! Just sådana ängsblommor är så vackra pch somriga.
Och Alfred är verkligen tuff i sin hjälm!

Miss Marie sa...

Saltis - ja, så härligt med utflykt! :)

Sara sa...

Vilken härlig dag! Ser så himla mysigt ut med cykeln och den lilla vagnen. :) Kram Sara

Miss Marie sa...

Sara - det är så härligt att cykla runt i Englischer Garten! :)

smäm sa...

Så söt! Mysigt :)

Anna, Fair and True sa...

Jag ska också beställa den där cykelhjälmen till Isso!