måndag, maj 28, 2012

Fotogirlang



Den här idéen såg jag i en tidning någonstans och jag visste med ens att jag skulle sno den! Ett enkelt bomullsband, foton, några smarta runda gem från Granit och så, voilà! En fotogirlang! Den här hänger i Alfreds rum, men jag kan tänka mig att det här skulle kunna vara en fin dekoration på en bröllopsfest. Kanske en massa svartvita bilder på brudparet som hänger kors och tvärs i lokalen? Eller foton på gäster? Eller kanske bara färgat papper, klippt i olika former? Som ni ser, bara man låter fantasin flöda kan man komma på en massa fina saker!

10 kommentarer:

Sandra sa...

Snyggt, snyggt, snyggt !

Miss Marie sa...

Sandra - o enkelt! :)

Desiree sa...

Vilken bra idé! Den var ju både kul och jättefin på samma gång. Roligt och lätt att göra. Även lätt att byta ut fotona med jämna mellanrum om man känner för det. Det ska jag lägga på minnet.
Kram!

storasyster sa...

Så där, med sådana gem, brukar jag hänga upp mina julkort med. Blir jätte fint o man kan lätt vända dem o läsa. Super fint med bilder på Alfred!!

Emmama sa...

Jättefint! Tänk att ha den tom först och fylla på med snygga polaroidbilder medan festen pågår, det vore nåt! :)

Saltistjejen sa...

Å vilken otroligt fin ide´!
Vi hade en liknande dekoration här tidigare (innan vi skaffade katt.-...) där fotona hängde rakt ner från taket, på en typ "fiskelina" med en tyngd i botten. Men som sagt efter att vi fick Lipton och sedan även Tazo så har den lagts i en låda hahaha!
:-)

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det är ju superlätt att byta ut bilder! :)

Storasyster - också smart!

Emma - mycket bra idé! :)

Saltis - ja, jag kan tänka mig att katterna gillade det..! ;) Du får hänga upp det så här istället, så katterna inte når! :)

Anonym sa...

Men så fint! Bra idé!/Susanne

Miss Marie sa...

Susanne - visst är det! :)

Molly P sa...

Ja! Vi hade faktiskt såna på vårt bröllop, tre rader med kort som satt uppe med klädnypor utomhus mot en husvägg. Det blåste en del så de svajade i vinden men det funkade fint ändå.

Vad fint det blir med såna där runda små klämmor. Och med A på bild efter bild, yay!