söndag, november 27, 2011

Söndagssvep, 27 november 2011


Det lackar mot jul...


Leilas söta jul börjar sändas 30 november på sjuan. Smaskigt!


Vacker klänning i fin färg och fint fall! Finns hos Anthropologie.


Vackra lanternor från Little Cute Mokkasin.


Mor och dotter Jagger är julsnygga i H&M-reklamen.


Sist på bollen, kanske, men Pan Am är så bra! Och så snyggt...


Fina julhem finns det gott om i Sköna Hem.


Jag gillar Taylor Swift. En talangfull tjej med skinn på näsan, det gillar vi! Via Amy hittade jag intervjun med Taylor Swift. Supercool tjej!


Blair är julfin i rött!


Åh! Julfilmen i år måste ju bli Hugo. Den vill jag se!


Snygga och varm vinterklänning finns hos GAP.


De söta zinkhusen från Walther & Co är ju så vackra! Finns bland annat hos Elsas Hem.


One Tree Hill har nu spelat in sista avsnittet någonsin, och sista säsongen börjar sändas i USA i januari. Jag har följt serien sedan starten, så jag är löjligt peppad för att se sista säsongen! För att bli mer peppad så följer jag BrookeHayley och Nathan på deras Twitter, de twittrar bilder när de har spelat in för sista gången på vissa ställen, som The Rivercourt till exempel! Allt för en OTH-tönt som jag! ;)


I veckan så framförde Bruno Mars sin vackra It Will Rain på amerikanska X Factor. Vilket uppträdande! Kolla in det.


Hoppas ni får en underbar första advent!

13 kommentarer:

Sofia sa...

Så mysigt att komma hem till både advent och söndagssvep =)

Milea sa...

jag gillar dina söndagssvep!

Jenny sa...

Hugo hade jag helt missat. Hm. Självklart måste man se den. Jag kollar på allt med Jude. ;) SEdan vill man ju se första amerikanska Millenium, Maktens Män, Niceville som jag FORTFARANDE inte lyckats se, och så har jag lovat att gå på Twilight med en vän som älskar de där filmerna. Jag får nog springa på bio ofta i jul! :) Trevlig söndag Marie, och trevlig advent! Titta in hos mig om du vill vara med och tävla i min adventskalender. ;)Kram!

Desiree sa...

Den röda klänningen från Antrophology såg jag på deras hemsida och fastnade för den med en gång. Så himla fin. Taylor tycker jag mycket om. Hon är snygg, smart och har massor med talang. Har faktiskt båda hennes cd skivor. Gillar hennes paljettklänning hon har på sig på denna bilden. Köpte faktiskt en guldig paljettkjol på HM i helgen som jag tänkte ha på nyår tror jag.
Ha en finfin första advent du med.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Härligt juligt svep Marie! Blir Anthro och biosugen...

Ha en fin första advent!

Anonym sa...

Fint söndagssvep som vanligt, en härlig advent önskas er.Kram

Miss Marie sa...

Sofia - kul! :)

Milea - tack! :)

Jenny- jag ska kika in hos dig, absolut! :) Det finns många bra filmer på bio nu!

Desiree - supertjusigt! :) Taylor är en riktigt cool tjej!

Lotta - tack detsamma! :)

Anonym - tack detsamma! :)

Barfotsgatan sa...

Tack för inspirationen...behövs då vårt första adventfirande liksom aldrig kom igång. Ha en fin vecka!
//Anna

Anna sa...

Åh den klänningen från GAP skulle jag inte tacka nej till, jättefin! Jag har också följt alla avsnitt av OTH och har även alla säsonger på dvd. Jag vill att det ska bli januari nu!

Miss Marie sa...

Anna - trist! Hoppas advents- och julfirandet kommer igång så småningom! :)

Anna - eller hur! Snart så börjar det igen! :)

Annika sa...

Den där klänningen från Anthro bara måste jag KOLLA IN!!!
Den är ljuvlig!
Lika fint svep som alltid!
Du gör det urmysigt.
Älskar citatet på första bilden. SÅ SANT!!!

Miss Marie sa...

Annika - tack! Visst är klänning vacker!

Anna, Fair and True sa...

Mycket julstämning! Vi bor ju hemma hos Peters föräldrar just nu pga renoveringen men där har de inte mycket adventstämning än (inte deras grej), bara en stackars ljusstake med fyra ljus, och inte en enda elektrisk! :(