lördag, juli 30, 2011

Marry Me, Robbie!!!



Gårdagskvällen var underbar! Vi började med middag på Münchens bästa italienska restaurang och jag fick äntligen tiramisu till efterrätt, den är verkligen himmelsk god. Man får en gigantisk bit så det är perfekt att dela på två. Eller äta upp själv om man är glupsk. Jag hade på mig finaste sommarskorna som faktiskt är supersköna. Sen cyklade vi iväg till Olympiastadion där vi fick köa bland rökande tyskar medan Pet Shop Boys började spela.

När Take That började med Rule the World så var det perfekt. Det är både min och Engelsmannens favoritlåt med dom. De spelade i en halvtimme innan de gick av och Robbie kom. Det var det som alla hade väntat på verkade det som, för alla 68 000 åskadarna exploderade! Vilken entertainer han är! Har man chans att se honom någon gång så ska man absolut göra det. Pure fun, han älskar verkligen det han gör. Han körde sina egna låtar i en halvtimme innan resten av Take That kom på igen. En riktigt bra konsert!

När vi cyklade hem i den ljumma kvällsluften så kom vi på att vi inte kommer bo i nån annan stad där vi med 10 minuters cykeltur kan ta oss till en stor konsert. Bor vi i England så cyklar man ingenstans, även om det nu skulle vara en 10 minuters cykeltur till konserten och i Sverige finns det i stort sett bara Stockholm, där vi inte vill bo, och inte ens dit kommer särskilt många världsstjärnor. Det gäller att njuta medan vi kan!

Nedan ett litet klipp på Robbie. Och höll för öronen om ni nu inte vill höra sisådär 60 000 tondöva människor sjunga med i Angels...

15 kommentarer:

Anonym sa...

Johan håller på att smälla av när han hör att pet shop boys var förband. han tycker det borde vart tvärtom =)
jag reagerar mer på att du säger att det knappt finns ställen i sverige som har konserter man kan cykla till på 10 min, att du väljer att skriva sthlm när gbg är en sån mycket bättre stad =) jag kan med lätthet cykla till ullevi, där robbie fö spelat, så det kommer stora artister hit bara så att du vet ;) gbg kanske kan va ett alternativ =)
roligt att ni hade en bra kväll! och visst e robbie grym!!

Miss Marie sa...

Pernilla - vi tyckte också det var lite udda med Pet Shop Boys som förband, de borde väl kunna fylla en arena själva?! Såklart det kommer stora artister till gbg och sthlm också, men om de måste välja ett ställe i Norden verkar de välja Köpenhamn, så som Take That gjorde nu. Och det kanske var lite felskrivet, det är snarare så att VI aldrig kommer bo så nära i Sverige! :)

Anna, Fair and True sa...

Härligt! Tänk att de går med på att Robbie får köra eget. Men de vet väl att det är han som är den stora stjärnan!

Varför vill ni inte bo i vår vackra huvudstad?!

Anna, Fair and True sa...

Det byggs ju förresten två större arenor i Stockholm nu så förhoppningsvis ändras det vg stora artister!

Sofia sa...

Vilken härlig kväll ni ser ut att ha haft. I loooove your shoes, supersöta.

Men du, klart man kan cykla i England. Jag cyklade hela tiden innan jag träffade Reuben, cykeln var mitt transportmedel och jag älskade det. Absolut det snabbaste sättet att ta sig fram i London. Tyvärr är inte Reuben lika äventyrlig som jag är och han skulle nog aldrig sätta sig på en cykel inne i centrala London...

Om ni skulle bosätta er i England, var skulle det bli? Nyfiken är mitt förnamn...
:)

Charlie sa ... sa...

Alltid kul med konsert! Fullt ös verkar det vara. Perfekt med middag innan och Tiramisu är en av mina absoluta favoriter.

Trevligt att cykla till och från - smidigt!

Miss Marie sa...

Anna - jag tror de inser att många går o ser TT just för Robbies skull, de skulle nog skjuta sig själva i foten om de inte lät honom hållas! Men jag kan tänka mig att det kanske osar lite avundsjuka bland några av de andra... Jag har väl egentligen inget emot Stockholm, men vill man ha ett hus blir det ju en förort nånstans utanför o det lockar inte!

Sofia - i London kan man cykla, det förstår jag, men nån annanstans i England? No way! Jag har cyklat en gång i England och var absolut livrädd hela tiden. Inga cykelvägar o bilisterna sket fullständigt i en. Riktigt hemskt! Flyttar vi till England så blir det nog nordvästra England, Preston lite norr om Liverpool. Ingen vacker stad precis o absolut inte cykelvänlig, tyvärr!

Lotta - ja, det var en riktigt härlig kväll, såna kvällar man kan leva länge på! :)

Anonym sa...

Nu blev jag avis... Robbie vill jag se live någon gång oxå!!!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - det kan rekommenderas! :)

Anna, Fair and True sa...

Därför jag vill bo i Enskede, första delen, för det är så nära stan, precis efter Söder och Globen.

Carolina sa...

Jag måste få veta var den där italienaren ligger!! Vi har provat oss igenom en del men med blandat resultat så Münchens bästa vill jag gärna ha tips om =)

Var bor ni någonstans förresten? Det låter som att ni inte bor så himla långt från mig och min tyska pojkvän. Vi har kanske 20 min till Olympiapark från vår lägenhet i Maxvorstadt!

Sofia sa...

Nja, Marie, det finns faktiskt inga cykelbanor i London heller, de gamla viktorianska vägarna är för trånga för ordentliga cykelbanor. Men det stoppar inte mig medans andra nog tycker att det ser livsfarligt ut...

Så jag förstår att ni njuter av att bo i Munchen där ni kan bo så centralt att ni kan cykla hem på 10 minuter. Det måste man nog vara miljonär för att kunna göra här.

Preston har jag aldrig varit i, har faktiskt inte alls varit mycket 'up north', trist nog!

Miss Marie sa...

Anna - jag har ingen riktig koll på Stockholm, men det där låter bra! :)

Caroline - vi bor i Schwabing, Leopoldstrasse 5 min norr om Münchener Freiheit. Lagom centralt o bra! :) Det kanske inte är den bästa i München, men vi gillar Al Pacino som ligger på Leopoldstrasse vid Münchener Freiheit. Deras tiramisu är bäst! :) Du får gärna mejla mig!

Sofia - det är det jag gillar med München, att det finns cykelbanor överallt, det är lite likt Sverige på så sätt. Det är bra! Preston är inget du direkt vill se, men däremot kan jag rekommendera Liverpool! :)

Anna sa...

Robbie, min Robbie... hans konsert i Gbg slog Madonna med hästlängder!
verkar varit en fin kväll, lite avis bara.

London Mummy sa...

ah, det minner mig tillbaks... Vi sag dem i Wembley for ett tag sen. Fantastiskt bra! :-)