onsdag, juni 29, 2011

We're back!

Nu är vi hemma i München igen. Efter en liten dramatisk flygtur från Amsterdam där Alfred sov så gott i min famn medan jag kramade Engelsmannens hand hårt och tänkte på alla de saker jag fortfarande vill göra i livet (I don't want to die!). Det var åska, blixtar och dunder överallt, och det enda jag kunde tänka på var Air France-planet som kraschade i havet mellan Brasilien och Frankrike. Hualigen. Det hjälpte föga att Engelsmannen försökte lugna mig med att det inte var någon fara, piloten kommer flyga runt det värsta åskvädret, för jag vet att även om han vore orolig så skulle han inte säga något till mig. Vilket är bra. I och för sig.

Hemma nu, som sagt, och hettan ligger som ett täcke över München. Svettigt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, om ert oväder bara var i närheten av det som drog fram här i går kväll och inatt så förstår jag din oro... Men nu har vi luft som går att andas igen efter två och en halvdag med hetta som inte var att leka med...

Mes rêves blancs sa...

Fy vad otäckt, jag tycker inte om att flyga men jag är inte direkt rädd heller, men att flyga i oväder fy tusan!!!

Skönt att ni kom hem iaf. Hoppas ni haft det riktigt bra! Har du nâgra bra tips när man ska flyga med en liten? Vi planerar att âka hem till Sverige till jul med vâr lillprins även om inget är spikat än, vill ju gärna se hur det är när han väl kommit ut först innan vi verkligen köper biljett, men jag tycker om att vara förberedd =)

Malin

Miss Marie sa...

Brysselkakan - ja, det var ett ordentligt åskväder! Man känner sig inte så tuff när man sitter i ett plåtplan uppe i luften...!

Malin - jag tycker inte heller om att flyga men är oftast inte rädd, men när det är nåt som är läskigt, då är jag rädd! Flyga med bebisar... Det kan gå hursomhelst! :) Alfred har gjort allt, skrikit, sovit, varit tyst, lekt, bajsat, ätit... ja, typ allt, så man vet aldrig hur det går! :) Jag tycker dock det är skönt att vi väntade tills han var nästan 3 månader innan vi flög med honom, men samtidigt kanske han var mer besvärlig än andra bebisar, så för er kanske det går bra att flyga tidigare om det nu blir så. Nånting att bära bebisen i är bra att ta med, sele eller sjal, för man vill gärna ha händerna fria. Sen många blöjor o några ombyten med kläder, sen klarar man det mesta! :)

Anna, Fair and True sa...

Skönt att Alfred sov iaf, lite jobbigt om han varit ledsen samtidigt eller nåt

Charlie sa ... sa...

Jag förstår känslan! Väder och flygplan har jag respekt för speciellt som en viktig del av för att att hela maskineriet ska fungera säkert sitter på utsidan. MEN det går ju oftast alldeles utmärkt :)

Jag har varit mycket i MUC...love it!

Miss Marie sa...

Anna - han var superledsen från det att vi boardade planet fram till take off, sen somnade han tvärt! :)

Lotta - oftast går det alldeles utmärkt, men det är ju de flygturer som inte gått så bra som fastnar i ens minne! :S München är fint! :)

Jenny sa...

Ursch, det hände mig en gång på en inrikes flygning i USA. Det var dessutom under en jättestor strejk av United, så de flesta hade bokat om sina biljetter då de inte trodde att flighten skulle bli av. Att sitta ensam på ett nästan tomt plan genom en sådan sak var hemskt. Hoppas du mår bra nu i alla fall. Välkommen tillbaka! :)