söndag, april 17, 2011

Söndagssvep, 17 april 2011



Trevlig söndag på er! Vi har en hel veckas ledighet framför oss... härligt!


Jag älskar den här bilden och skulle gärna flytta in här direkt!


Kollektionen Rachel Zoe for Lindex släpps snart. Vad tycks? Njae, säger nog jag.


Jag gillar den här tapeten i köket från House & Home.


Rosie Huntington-Whiteley och Victoria Beckham visar prov på sina sköna stilar. Posh kan ju oftast se lite för stylad ut, men här tycker jag hon lyckas bra. Älskar oversize-klänningen!


Tuperat och uppsatt hår är snyggt!


Alexander McQueen dog förra året, och nu sägs det att det är hans märke, numera lett av Sarah Burton, som ska få designa Kates kungliga brudklänning. På bilden ovan är Plum Sykes iförd sin brudklänning som designades av McQueen. Det bådar onekligen gott inför det kungliga bröllopet!


Jag skulle vilja köpa på mig lite gamla bestick på loppis. Just nu kör vi på IKEA-stilen, och det är inte roligt någonstans!


 
Förresten, blogghat gör mig ledsen. De senaste dagarna har jag läst hos Seven Days a WeekSofia och Ebba att de alla fått känna av hat från bloggvärlden. Vad är grejen, undrar jag? Sprid kärlek istället!


Turkost och blått glas är så vackert. Ger en härlig havskänsla.


Gwyneth Paltrow släpper kokbok, My Father's Daughter heter den. Någon som vill laga mat à la Gwyneth?


På tal om tapeter, den här tapeten är inte att leka med! Vackert. Bild från en favoritblogg, This is Glamorous.


Jag gillar den här piedestalen från IKEA, passande nog heter den Lantliv. Påminner om något som mormor skulle ha kunnat ha blommande pelargoner i!


På tal om IKEA, på deras blogg dukar de finfint, men lite annorlunda, påskbord. Det behöver inte vara gult med fjädrar för att vara påskigt!


Och vill man vara riktigt fin kan man göra kaninöron enligt Martha Stewart. Passar nog bäst på de minsta!


Nobody's Perfect sjuger Jesse J. Jag håller med!


Vi avslutar med en bild från Sofia Coppolas lägenhet i New York. Hur snygg är inte den där soffan?

Njut av söndagen, det tänker jag göra!

10 kommentarer:

Anna sa...

Det vore lite spännande att iaf bläddra i Gwyneths kokbok. Man har ju läst så mycket om att hon käkar makrobiotiskt eller vad tusan det heter. Här kan man ju hoppas att det är vanligt käk iaf.

Anonym sa...

Rachel Zoes samarbete med Lindex gillar jag skarpt. Visste inte om det förrän nu, så där ska jag absolut kika in när den släpps. tackar för infon =)

Ja, äntligen närmar sig det kungliga bröllopet. Hoppas det visas på tv så jag kan se!

Miss Marie sa...

Anna - visst vore det kul att kolla i den! Tror nog det är mer vanlig mat än makrobiotisk... får vi väl hoppas!

Pernilla - kul att du gillade tipset! :)

Anna, Fair and True sa...

Hoppas ni får/har det jättebra i Sverige!

Så piedestaler är inne alltså. Borde ha behållt mina föräldrars gamla möbler från min barndom ;)

Jenny sa...

Jag håller med om näthatet, förstår inte varför människor måste känna att de måste tycka så mycket (negativt), eller i alla fall dela med sig av det. KÄRLEK borde vi dela med oss av, indeed. Jag har (ta i trä) inte fått uppleva det där. Låt oss hoppas att det fortsätter. Tack för ett bra svep, som vanligt. Ha en underbar Sverigevecka nu! Och hör av dig om du får tid över till en fika! :) Kram

Jenny sa...

Jag håller med om näthatet, förstår inte varför människor måste känna att de måste tycka så mycket (negativt), eller i alla fall dela med sig av det. KÄRLEK borde vi dela med oss av, indeed. Jag har (ta i trä) inte fått uppleva det där. Låt oss hoppas att det fortsätter. Tack för ett bra svep, som vanligt. Ha en underbar Sverigevecka nu! Och hör av dig om du får tid över till en fika! :) Kram

Sandra sa...

Massor med härligt ! Har inte tittat närmare på Zoes Lindexjobb men gillar det jag ser, mkt ! Och angående tråkigheter i bloggvärlden, usch ! Som du säger, sprid kärlek och värme, annars kan man gott hålla sig borta.
Trevlig måndag !
Kram

Miss Marie sa...

Anna - ja, det är bara att inse att man inte borde slänga nåt, allt kommer tillbaka! ;)

Jenny - jag har inte heller fått uppleva näthatet, men tycker det är så tråkigt med människor som bara vill trycka ned andra. Ser inte poängen i det!

Sandra - kärlek är mycket bättre än hat! :)

Annika sa...

Lika fint svep som alltid!
Gillar dem verkligen!
OCH nu är ni hemma.
HA så JÄTTEKUL och NJUT!!!

Mia sa...

Jag tror hon väljer samma designer som Diana (emmanuels). Hon har ju setts där och britter är traditionalister. McQueen är för high fashion för ett konservativt bröllop. Tror jag. Vi får se vem som har rätt på fredag. :)

Kram