onsdag, december 29, 2010

På tal om väskor...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken skötväska jag vill ha. Och eftersom vi nu är oroliga för om vi kommer få vår vagn i tid till att Blueberry kommer så väljer jag att skjuta undan vagntankarna och fokusera på väska istället. Smart va? Sån är jag!


Som ni ser är jag inne på bruna väskor nu också, men jag vet inte vilken modell som är mest praktisk. De två översta kommer från Pacapod och har två små uttagbara fack inuti som kan hålla mat och sånt när Blueberry börjar bli lite äldre. Men jag vet inte om det är smart eller bara a waste of space? De två nedersta är i mer klassiska modeller och har en massa fiffiga fack. De kan också bli dataväska när vi inte behöver skötväska längre!


Tankar?

13 kommentarer:

Tiger sa...

De där nere! Jag tycker det var en väldigt kort period med skötväska. Nu brukar vi ha den där lilla "påsen" med bara en blöja och servetter. Smartare, då kan man flytta runt den i olika väskor man använder. Skötväskan har vi nu för tiden bara till Hazels saker när vi åker bort osv. Så kör på en väska som DU vill ha framöver, och som kan fylla en funktion. Puss!

Miss Marie sa...

Tiger - ok, tack för tipsen! :)

Anonym sa...

Helt klart en väska som kan användas till annat sen, tycker jag.

Anna (oinloggad) sa...

Oj då, det var alltså jag som råkade skriva anonymt där, orkar inte logga in mig.

Desiree sa...

Snygga skötväskor. Hoppas att ni hinner få vagnen i tid. Kan bli svårt att välja bland dessa kanske. Passar på att önska dig ett bra avslut på 2010 och en bra start på 2011. Nog kommer ni att få ett helt fantastiskt år här framöver då ni får träffa och lära känna Blueberry.
Kram!

Miss Marie sa...

Anna - yes, är inne på samma linje! Också därför jag skippar de väskorna som är gjorda för vagnen, de kostar alldeles för mkt för vad man får!

Desiree - det börjar se ljust ut nu, så vi ska förhoppningsvis ha den i tid till Blueberrys födelse, om han inte kommer supertidigt! :) Hoppas du också får ett riktigt härligt nytt år!

Anonym sa...

Längst ner till höger, speciellt om den är i läder, om det nu inte är sabla opraktiskt med läder? Rapportera vad det blir och hur den passar om du har lust! Bra med tips...

Miss Marie sa...

Anonym - om man bara tar hand om läder så är det ju inget problem med det! Klart att nylon kanske är bättre om man är ute i regn hela tiden, men läder passar mig bättre! Ska rapportera sen! :)

Annika sa...

Men gud vad skötväskorna är snygga nuförtiden!!
WO-OOO--AAA-HHH!!! Snacka om att det var skillnad för 14 år sen, då gick jag med en ful en i pastellfärger, urk och fy vad ful och "icke Annika" den var. Började sen bara lägga blöjor och annat i min egen ryggsäck.
Men idag är det ju snygga som bara den!!!
OM jag skulle välja, skulle det bli den längst ner till höger. HELT i min stil!!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det är kul att se att vissa har börjat förstå att man vill att även skötväskorna ska vara snygga, inte bara praktiska!

Anna, Fair and True sa...

För oss blir det en vanlig väska från Svenskt Tenn http://www.svenskttenn.se/sv-se/product/0147/accessoarer/vaskor/ga11132/vaska-bag-tulpan-lin.aspx (vi önskade oss den av Peters föräldrar i julklapp) och så kör jag mindre väskor i den samt en mindre skötväska http://www.skiphop.com/product/202000.html

Miss Marie sa...

Anna - oh, najs väska! Svenskt Tenn har ju mkt fint...

Anonym sa...

Hej! Snygga skötväskor! Varifrån är de två understa?
Tack på förhand!