tisdag, november 30, 2010

Jamies miljoner

Aha! Det är kock och kokboksförfattare man borde ha blivit!


Jamie Olivers kokböcker har genererat £101.55 miljoner. Pund alltså. Helt sjukt! Hans senaste kokbok, Jamie´s 30-Minute Meals ( jag har den boken och kan verkligen rekommendera den, men det vet jag knappt om jag törs säga...) säljer ungefär 80,000 exemplar per vecka och det beräknas gå upp ännu mer nu innan jul! Woha... 


Men samtidigt, är det nån jag unnar framgång så är det Jamie! Killen har dyslexi, slutade skolan utan fullständiga betyg och har ändå lyckats riktigt bra. Well done!

8 kommentarer:

storasyster sa...

Precis, Well done, som Jamie skulle säga!!

Miss Marie sa...

Storasyster - verkligen!

Anna, Fair and True sa...

Inte så konstigt då att han har råd med ett 19-rumshus i Primrose Hill...

Miss Marie sa...

Anna - nej, nåt måste han ju göra med pengarna... ;)

Annika sa...

Precis, spend the money, boy!! Otroliga summor det där...

Miss Marie sa...

Annika - verkligen! Man kan knappt fatta hur mkt pengar det är...

anna of sweden sa...

Well done. Men jag håller med dig - summorna är hisnande.

Miss Marie sa...

Anna - verkligen!