torsdag, november 18, 2010

Från blobb til kickar

Nu känns och märks det verkligen att jag är gravid. Ibland när jag ligger och läser en bok i sängen, så gympar Blueberry och boken hoppar upp och ned. Ja, jag vilar boken på magen när jag läser och det är väldigt praktiskt! Förutom när boken hoppar förstås. Då är det inte lätt att läsa. Så då får jag ta en paus, klappa magen och prata lite med Blueberry om dagen som varit. Och ibland när Engelsmannen och jag kramas får han en kick i magen. En liten påminnelse om att vi snart inte bara kommer vara två längre.


På vår frys sitter bilder från våra ultraljudsundersökningar. Det här är den första, och Blueberry är 2,04 centimeter lång. Det känns lite underligt att den lilla blobben växer och blir en människa! Det är ju verkligen fantastiskt när man tänker på det! 

12 kommentarer:

storasyster sa...

Ja visst är det en underbar känsla att ha en liten bebis i magen. Det är en känsla som inte går att beskriva, den måste upplevas. Och snart kommer bebis inte vara lika snäll mot dig o bara puttas lite, snart kommer det rejält hårda sparkar :D men mysigt är det!!!!

Desiree sa...

Ja det ar verkligen fantastiskt hur det vaxer till en helt liten ny manniska dar inne hos dig. Maste vara ratt mysigt da den ligger och sparkar lagom mycket, iallfall dagtid. Hoppas blueberry inte sparkar sa mycket pa natten sa att du vacks.
Kram!

Millan sa...

Ja underbart!! Helt otroligt egentligen.. och lite svart att forsta!

Det dar med sparkarna ar sa mysigt. Att liksom fa en liten halsning dar innefran :-). Vi berattade nyligen for Nils hur han sparkade Ben mitt pa nasan en gang da jag varit lite orolig for att det var sa tyst darinne och Ben skojade till det o ropade mot magen.. han fick da en rejal spark rakt mot ansiktet. Nils alskar att hora den historien! :-)

Miss Marie sa...

Storasyster - ja, det är verkligen inget som går att beskriva! Det är inte alls som jag trodde det skulle kännas! :)

Desiree - ja, det är otroligt mysigt, just dagtid iallafall! Blueberry brukar vakna till och kicka när väckarklockan ringer på morgonen, så han är morgontidig! :D

Millan - haha! Förstår att han älskar den historien! Riktigt härlig!

Annika sa...

Härligt är det, Marie!!
OCh jag minns än idag hur det kändes då det sparkade och for därinne. Jag minns när hon hickade också. Märkligt.
Ibland brukade jag sätta min tekopp på magen, det blev som en naturlig hylla :-)

Miss Marie sa...

Annika - än är jag inte på hyllplanet, men det är inte långt dit! ;) Blueberry har inte börjat hicka än, men det kanske kommer!

anna of sweden sa...

Kan fortfarande komma ihåg den känslan. Så speciell. Och så fin.

Miss Marie sa...

Anna - verkligen speciell. och fin! :)

Channal sa...

Fantastisk känsla! När jag var gravid var jag extra kär i min man. En speciell känsla att ha en liten människa inuti sig själv utan att veta vem det är. Större lycka o kärlek finns inte när blueberry kommer ut! KRAM Anna

Miss Marie sa...

Anna - ja, så är det nog! Man är närmare varandra än tidigare antar jag!

Anna, Fair and True sa...

Känner igen det där när jag ligger och läser :) Och du, det blir "värre" och den blir starkare! Nu har min bebbe börjat fixera men innan dess så rörde sig ett 1.7-kilos liten "alien" runt som bara den så det såg ut som stora vågor på magen.

Miss Marie sa...

Anna - ja, det blir bara "värre" och "värre" för var dag! Man undrar hur det kommer kännas i februari om det redan nu känns så här trångt! :D