tisdag, november 23, 2010

Clothes for Boys

Okej, jag ska erkänna en sak. Bland det första jag tänkte när vi fick reda på att Blueberry var en pojke var: jäklar, det finns ju så mycket finare tjejkläder! Efter att under de tre senaste åren shoppat kläder till syskonbarn som är både tjejer och killar, så har jag insett att det finns massor med söta kläder till tjejer, och en hel massa kläder med bil-, traktor-, verktyg-, seriefigurstryck till the boys, och det är typ det. Man får leta lite för att hitta godbitarna helt enkelt. 

Men jag tycker ändå vi lyckats ganska bra här, med det bästa från Sverige, England och Tyskland. Yes, Blueberry är ett bortskämt barn med kläder köpta i tre länder! ;) Favoriterna är supermjuka pyjamasen från Next, ankkoftan från Cath Kidston och hjärtbyxorna från H&M. Återstår att se om det blir favoriter för Blueberry också! 

11 kommentarer:

Anonym sa...

cath kidston grejerna är ljuvliga! önskar att dem fanns i storlek 38 jag tror att jag må bra i en anktröja :o)

Miss Marie sa...

Anonym - jag tror de flesta skulle må bra med lite mer ankor på kläderna! ;)

Anonym sa...

Hej! En liten fordrojd fraga angaende ditt inlagg 19/11... Var kommer den jattefina roda filten ifran (som ligger over fotpallen pa bilden)? Trodde det var Ikea men kan inte se den pa deras hemsida... Mysig blogg!

Miss Marie sa...

Anonym - tack! Filten köpte jag för flera år sedan, det är av märket Gripsholm och i 100% ull. Tror inte just den filten finns kvar längre, men de har många fina nu också. Den har hållit sig fin alla dess åren o var inte särskilt dyr, så jag kan rekommendera Gripsholm!

Annika sa...

Precis, den lille kommer att bli grymt välklädd!! Sötisen!!
Men, ja..visst finns det mer för tjejer än för killar. Fast jag har sett mångder av ursöta killkläder också. AAAAwwwwwww!!!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det finns söta/snygga saker till killar också, man måste bara leta lite mer... :)

Desiree sa...

Jag har också tänkt på det att det finns gott om jättesöta kläder till småtjejer men det är svårare då det gäller småkillar. Men jag ser ju att det gå att hitta mycket jättefint och gulligt även till killar genom att se det du har hittat. Jag är säker på att blueberry är ett mycket älskat barn redan och älskade barn brukar också få bli lite bortskämda men det ska de ju få bli.
KRamis!

Miss Marie sa...

Desiree - bortskämd? Vår Blueberry? Aldrig... ;) Det finns en hel del sött, bara man letar lite... :)

Anna, Fair and True sa...

Hjärtbyxorna är ju bara bäst!

Molly P sa...

Åh, hjärtbyxor, alldeles förtjusande! Och den grå koftan, toksöt!

Miss Marie sa...

Molly - byxorna var kärlek vid första ögonkastet! Så perfekta! :)