lördag, oktober 09, 2010

Cherry on the Top

Jag har fått en blog award från Linnéa i USA, och den är jag såklart superstolt över! "For beautiful blogs with that little extra" - det tycker jag var fint! Jag vill gärna vara det där lilla extra! :) Tack, Linnéa!
Awarden kommer med följande krav: Berätta om tre saker som ligger dig varmt om hjärtat och visa en favoritbild. Skicka awarden vidare till fem bloggare.


Jag börjar med bilden. Det är en favoritbild från vårt bröllop. Det spöregnar, jag är precis på väg in i bilen och Engelsmannen håller upp paraplyet åt mig... Men har det lite snett så att istället för att skydda mig så droppar det istället stora vattendroppar på mig. Jaja, det är gesten som räknas, eller hur? ;) 
Den första av de tre sakerna som ligger mig varmt om hjärtat är Engelsmannen. Jag tror att folk som inte har överlevt långdistansförhållanden riktigt kan förstå hur det är. Man älskar någon så mycket, har drömmar och förhoppningar tillsammans men kan inte fysiskt se varandra så ofta. Vi har fått många skakande huvud och "det skulle jag aldrig orka", men det handlar inte om att orka utan det är bara något man gör. Skittrist och skitjobbigt under tiden, men så värt det. Det har varit många frukostar framför Skype, timslånga telefonsamtal, långa flygresor och det är så skönt att det är över, men samtidigt vill jag inte ha det ogjort för det förde oss nära varandra och lärde oss att inte ta varandra för givet. 


Andra saken är mina vackra syskonbarn. Det är verkligen underbart att få se de små liven växa och vara nära dem även fast vi inte kan träffas alltför ofta. Att få se hur de utvecklas, när de börjar krypa, gå, springa, prata och se att de utvecklas från att vara små bebisar utan alltför mycket personlighet till små människor med många egna tankar, funderingar och åsikter. Här kan jag också följa med i utvecklingen med hjälp av MSN och Skype och det är helt fantastiskt!


Tredje saken som ligger mig varmt om hjärtat är bloggen. Det är en undebar plats där jag kan vara kreativ, privat, få utlopp för känslor och även ha kontakt med vänner, familj och nya vänner som jag har "träffat" i bloggvärlden. Bloggen för mig närmare familjen, de kan läsa om vad vi gör här och vad jag tänker och tycker, och samtidigt lämna kommentarer. Jag älskar bloggen och tror jag skulle känna mig mycket ensammare här om jag inte bloggade!


Jag skickar vidare Cherry on Top Award till följande bloggar. Det finns en hel massa andra bloggar jag gillar, kolla gärna in länklistan till höger för att hitta dom!


Mias Värld - En klok kvinna med många bra och tänkvärda åsikter. När jag läser hennes blogg blir jag alltid glad, förundrad, eftertänksam eller ledsen, och så ska en bra blogg vara! Man ska få tänka lite!
Tänka Högt - Anna skriver anonymt men alltid tänkvärt om sitt liv och andra saker hon gillar. 
Finding My Own Way - Pernilla lärde jag känna Paris och det är jag så tacksam och glad för! Ännu tacksammare är jag att hon började blogga för ett tag sedan så att jag kan få följa med i hennes liv även fast vi inte bor i samma land. Om jag fick som jag ville skulle alla mina kompisar blogga så att jag kunde ha lika bra koll på dom som de har på mig! ;)
Anna of Sweden - Anna bor i USA med man och barn och skriver om livet som ex-pat och som svensk i Amerikat. Det är alltid lika kul att jämföra hennes reflektioner över USA med mina egna över Tyskland! 
Molly's Grove - Malin skriver inte en traditionell blogg om sitt liv utan bloggen är baserad på hennes superfina illustrationer som alltid är lika snygga. Och hon designade inbjudningskorten till bröllopet, som ju blev supersnygga!

5 kommentarer:

storasyster sa...

Grattis!! den är du värd!!

Anonym sa...

Vad fint du skriver!

Miss Marie sa...

Storasyster - tack!

Linneá - tack! :)

anna of sweden sa...

Tack snälla för fin award!

Anna sa...

Har ju glömt att tacka, så tack tack vad glad jag blev!