måndag, juli 26, 2010

Västervik

I helgen var vi i Västervik och hälsade på syster med familj som semestrade där. En väldigt mysig plats som jag skulle kunna tänka mig att se mer av! Vi lyckades ju såklart tajma in det så att sommarvädret gav vika för höstregn och vind, men det var mysigt ändå, även fast det var liiite, liiite för kallt.

Vi åt glass, pussades, kramades, åt glass, åkte båt och såg en massa nya saker. Det gungade en hel del när vi åkte ut i Skärgården på en båt, men vi var glada att vi inte var i en liten segelbåt, där måste det ha gungat ordentligt! Vi såg också bevis på varför jag aldrig skulle passa på en segelbåt. Ett par fick ett litet sammanbrott när de skulle parkera och råkade köra på en gigantisk motorbåt. "Styrbord!!! Jag sa styrbord!!!" vrålade kvinnan åt mannen som styrde båten och jag kunde mycket väl känna igen mig i henne! Jag skulle nog också bli ett vrålande vrak på en segelbåt...

Helgen avslutades med den obligatoriska magsjukan. När vi var i Sälen i vintras hela familjen så avslutades också den semestern med magsjuka, och nu hände det igen! Antar att det lätt blir så med småbarn, men jag tycker vi skippar det nästa gång, eller vad säger du, syrran?

3 kommentarer:

Tiger sa...

Men herregud vad din syster +man är duktiga på att producera fina barn. Helt otroligt!

Miss Marie sa...

Tiger - ja, de är ganska så duktiga på det! Jonna är sjuk likt syrran i den åldern!

Miss Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.