torsdag, juni 03, 2010

Hagel

Man tycker ju att man borde få något för att man flyttar så här långt söderöver. Fint väder, till exempel. Förra helgen hade vi fint väder under dagarna, men sen till kvällen kom stora moln, storm, regn och hagel. Och nu snackar vi inte några småhagel, det här är stoooora hagel! Vår kryddodling överlevde, men bitar av den finns lite varstans. Och ni ser ju att mina flipflops nästan drunkade!

Den här veckan har vi inte haft någon sol alls utan bara regn. Hemma i Sverige skryter dom om sol och sommarvärme.

Och jag är inte bitter. Inte bitter alls.

6 kommentarer:

Anna sa...

Jo då, jag bor i Sverige och här skryter man inte med någon sol alls. BLÄ!!

Miss Marie sa...

Anna - vi kan ta varandra i hand o inte skryta om vädret! :)

Annika sa...

Rolig bild!!
Först trodde jag det var pärlor där bland flip-flopparna :-)
Hoppas att ni har lite skön värme nu.
Du vet hur det är hemma; vackert en dag och sen regn i tre dagar...
Nä, men vi får hoppas på en fin sommar hemmavid iår.
Verkligen!!!

Desiree sa...

Fin bild och fina flipflops. Hagel är rätt coolt faktiskt.
Kram

Fru W sa...

Idag skiner solen i gamla Svedala, och sommarvärmen är här i någon dag till innan regnet kommer. Jag hoppas solen skiner på dig med! Kram

Miss Marie sa...

Annika - ja, det är mycket bätter väder nu! :)

Desiree - det är coolt med hagel, men läskigt också!

Fru W- nu gör den det, tack!