måndag, april 26, 2010

Roliga

Dagens roliga:

1. Både blonda norskan och Jonas Bergström har gått "under jorden", enligt Aftonbladet. Är inte det ett jätteroligt uttryck? Gått under jorden. Gå inunder jorden. Hur gör man då? Och finns det möjliga några små tunnlar därunder jorden, så att norskan och Jonas träffas nånstans mellan Norge och Sverige? Det vore ju ett scoop. Ut och gräv, journalister!

2. I dagens reklamblad från mataffären Tengelmann fick jag ett erbjudande om "Würstlparade". Mmm, låter smarrigt va? Bockwurst, Weisswurst, Münchner Art, Weiner Würstchen och Regensburger. Oj, vilken korvparad! Jag blir nästan sugen. Nästan.

3. I en annan mataffär så är jag lost in translation. Jag försöker mig på en förklaring på tyska men kassörskan förstår mig icke. Jag blandar in lite franska (jag har fått för mig att tyskar förstår franska, men det gör de nästan aldrig), men ingenting. Lite engelska då? Nähäpp. Till slut blir det svenska med tysk brytning: "das ist der samma, ja, danke bitte bitte danke". Funkar utmärkt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är min idol!

Miss Marie sa...

Hazel- och du är min! ;)