måndag, april 26, 2010

Puckade puckon

Okej, dagens första inlägg blir lite klagigt, jag varnar er! :)

För det första är jag irriterade på de turister, svenska och andra, som går runt på Bangkoks gator i ett
farligt Thailand och säger:

"Jag tycker att UD:s rekommendationer om att inte åka hit är överdrivna. Kom hit och ha roligt, Thailand är härligt."

WTF?! Är du dum i huvudet? Demonstranter har ockuperat vissa områden, igår var det en granatattack och alla väntar på ännu mer oroligheter. Jag fattar överhuvudtaget inte varför man åker till Thailand med en regering som är odemokratisk och förtryckande, och jag fattar ännu mindre varför man skulle envisas med att åka till Bangkok?! Men det är bara jag det...

För det andra, vad är det med vissa män? Först var det
Tiger Woods många affärer, med bland annat porrstjärnor, som förvånade oss och sen var det Sandra Bullocks make Jesse James som fick be om ursäkt till sin fru och barn.

Nu är det
prinsessan Madeleines förre detta fästman som även han har visat att han är dum i huvudet, eller iallafall inte tänker med det. I och för sig är jag inte särskilt förvånad över att han beskylls för att vara otrogen, inte efter vad jag har hört, men man undrar ju hur en man tänker som är otrogen när han är ihop med en prinsessa? Som en kompis sa, är man ihop med en offentlig person, särskilt en prinsessa, så kan man inte bete sig hursomhelst!

Lika puckad är den
norska tjejen som kände sig manad att, mot betalning, berätta om sin natt med Jonas i en tidning för att "skydda prinsessan Madeleine". Och som nu såklart ångrar sig.

Kanske tänka efter först, nästa gång?

6 kommentarer:

Hanna sa...

Håller med, fattar inte vad någon av de där killarna håller på med!

Miss Marie sa...

Hanna - nej, det är helt ofattbart!

Anonym sa...

Håller helt med dig...

En annan sak som är ofattbar är att den där norskan nu "ångrar sig".....jahaaaa nämen oj då, det var ju tokigt...suck suck suck!

kalaslotta sa...

det var jag som var anonym...tryckte fel..sorry,

Desiree sa...

Norskan gjorde det väl för att få en slant och kanske mest för att få uppmärksamhet.
Jonas tror jag allt fick kalla fötter inför sitt eget bröllop som utlöste detta. Han var nog inte redo att bli del av kungahuset trots allt. Men jag tycker verkligen synd om Madde för just nu måste allt vara asjobbigt. Nu blir hon liksom stackars Madde med hela svenska folket och blir samtidigt ständigt påminnd om sitt eget bröllop som nu inte blir av nu i ohc med Vickans bröllop. Jobbigt till max.
KRam

Miss Marie sa...

Lotta - no worries! Men visst är det konstigt att hon ångrar sig nu?! Hon måste väl ha kunnat räkna ut att det skulle bli en massa ståhej, annars måste hon ju vara helt bakom flötet!

Desiree - vad jag tycker är konstigt är att detta ska ha hänt i april FÖRRA året o att Madde visste om det när de förlovade sig. Vet inte varför hon inte gjorde slut då?! Och varför friade han öht? Konstigt. Men visst är det synd att det blir stackars Madde nu, särskilt med storasyrrans bröllop!