lördag, mars 13, 2010

Kök

Kanske det är för att vi har ett så litet och dåligt planerat kök här i München, men jag drömmer om kök. Stora kök. Med förvaring och utrymme. Med riktiga kylskåp och rejäla frysar. Som man kan laga mat i flera stycken, utan att behöva stå på varandra. Ett kök med en köksö. Och förvaring. Och nämnde jag utrymme?

Jag har hittat The Food Network på vår tv och jag dregglar. Inte över maten, som i och för sig verka väldigt god, men snarare för köken som kockarna har. Jag zappar mellan Giada at Home och Barefoot Contessa och kan knappt bestämma mig om vilket kök jag helst skulle vilja ha, men jag tror det hos Barefoot Contessa smäller högst!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag gillar det blå kaklet! Snygg o fräsch mot det vita!

Miss Marie sa...

Hanna - visst är det! Men så är ju jag också en sucker för blått! :)

Desiree sa...

Jättefina kök du hittat här. Jag vill också ha ett kök med mycket förvaring och ett kök som man kan vara flera och laga mat i samt en köksö. Bland dessa bilder gillade jag det köket med blått kakel eller det köket som du bara skrivit fint på. Hoppas du får någon sådan här typ av kök någon gång i framtiden.

Miss Marie sa...

Desiree - det hoppas jag med! Kök står väldigt högt på önskelistan när det väl blir dags för husletande! :)