torsdag, mars 25, 2010

Helgbesök

Jag säger som Annas son: snart kommer godiset! :)

Jajamänsan, vi får besök från Sverige snart. Det ska bli så kul att ha dom här i några dagar. Och så har de lösgodis med sig. Det är det enda vi begär som betalning för vår gästfrihet! ;) De engelska gästerna får ta med sig engelsk cheddar och de svenska gästerna får ta med sig lösgodis. Bra deal, tycker vi!


Helgblommorna är inköpta, jag gjorde en riktig vårbukett med ranunkler, rosor, några sorts liljor och vide. Riktigt vårigt.

Och som ni ser så hittade jag ett användingsområde för den nya skålen, den får vara bosättning för några halvvissna ranunkler (ranunkuler? ranunkelus? Hur säger man egentligen?). Ja, inte ens de sätter jag i toaletten... ;)

Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

Sara sa...

Så fint!
Vad använder du för kamera? Bilderna är kanon!

Miss Marie sa...

Sara - tack! Öh, en Canon 350 D! Passar mig utmärkt men jag vet inte om den är bra för andra?! :)

Desiree sa...

Mer fina vårfärger. Vad kul att ni får besök och så passande med lite godis till påsken också. Ha så kul med gästerna och njut av godiset.
Kram

Miss Marie sa...

Desiree - det ska vi göra, tack! :)

Anonym sa...

Ha en jättebra helg med gästerna!
Hoppas att jag också kommer att bli en gäst snart =)

Nilla sa...

Ja "snart kommer godiset" Mina barn frågade -Mamma, var ska du gömma påskäggen i år? (va, jag?)

Annika sa...

VAD kul!!
Å, vad roligt o jag blir avis.
SÅ vckra bilder!!
ha en topenhelg!!

Miss Marie sa...

Pernilla - det hoppas vi också! :)

Nilla - haha! Det är väl påskharen som gömmer?! :)

Annika - tack, det hade vi! :)