torsdag, januari 21, 2010

Blommor på Viktualienmarkt

Min favoritplats i München är bland blomstånden på Viktualienmarkt. Där kan jag gå runt länge. Även nu på vintern har de blommor i överdåd och jag hittar nya favoritblommor vart jag än vänder mig.
Blommor i München är generellt sett billiga. Det tycker jag är bra eftersom jag gärna köper blommor att ha hemma. Man får en bunt fina tulpaner för 15-20 kronor och en bunt rosor som står i veckor för 25-30 kronor. Det tycker jag är överkomligt!
Men när man kommer till blomstånden på Viktualienmarkt så är det inte billigt. Rosorna börjar på 1,50 euro, styck alltså, och kan gå upp till 5 euro. Per ros. Men då snackar vi inga mesrosor, utan det är ordentliga blommor som jag inte har sett maken till någon annanstans.
Och ibland måste man ju bara unna sig, särskilt om man är en blommoman som jag! För det är ju så fint...

2 kommentarer:

Annika sa...

VILKA blommor! SÅ underbara. de där rosorna skulle man ha härhemma...
Som alltid är bilderna toppenfina!

Miss Marie sa...

Annika - eller hur, de där blommorna skulle jag kunna ha hemma hos mig... När man väl handlar där så känns det riktigt lyxigt!