torsdag, januari 14, 2010

And yet another day of cold weather...

As you may or may not know, så är Storbritannien under isen. Bokstavligen talat. Vi kör ju med engelsk tv här i München, och på BBC News så har de senaste veckorna den största nyheten varit "Frozen Britain".

Och alltså, egentligen, det är ju inte kul. Engelsmännen är inte vana vid snö och kyla så de har slut på snöplogar, grus, salt... och det är ju faktiskt lite synd om dom!

Jomen det är det faktiskt.

Men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka att det är kul. Kanske det är på det sättet som BBC vinklar det, för de får alla nyheter att låta som OH-MY-GOD-VAD-HÄNDER-VÄRLDEN-GÅR-UNDER!?!?!?!

Som nu på morgonen, då de intervjuade en lärare som var tvungen att krypa, K-R-Y-P-A!!!, till skolan och så filmade de en människa som kröp fram över vägen.

Och jag kan inte låta bli att skratta, för det ser väldigt roligt ut. Tänk er själv en vuxen man som kryper fram på alla fyra på en snorhal väg.

Men det kanske bara är min humor... :)

5 kommentarer:

akira sa...

Hahaha tänk om vi i sverige skulle ta oss fram krypandes mellan dec o mars... haha vilken syn! Jag älskar verkligen denna isiga snöiga vinter!! Mera sånna tack!

Miss Marie sa...

Akira - ja, sa mysigt i Sverige! Hoppas kylan o snon ar kvar nar jag kommer tillbaks!

Desiree sa...

Ha ha det hade man gärna velat se den stackars människan som behövde krypa till jobbet :-)
Det måste sett hur kul ut som helst. Det är tur att man aldrig behövt göra detta själv eller varit med om det. Din humor verkar stämma väl med min :-)

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det var riktigt kul... :D

tiger sa...

Har jag inte sagt att alla norrlänningar kryper fram? Joeråsåatte, såäre!