lördag, december 12, 2009

Frieri

Jag kanske är lite partisk, men jag tycker det är något alldeles extra med julfrierier. Det var en magisk dag, dagen före julafton för fyra år sedan, när Engelsmannen gick ner på ett knä längst ut på bryggan och frågade om jag ville gifta mig med honom. Han fick ett "Ja, men inte förrän jag är klar med skolan!" och ett blött knä och jag fick en gnistrande diamantring. Sen firade vi med champagne.

Jag påminns om den dagen när jag ser Tiffany's julreklam för förlovningsringar. Ack så romantiskt.

Så du, ta chansen och fria till ditt livs kärlek den här julen, det finns inget bättre tillfälle! :)

7 kommentarer:

Annika sa...

Åh, vad romantiskt! :-)

Anonym sa...

Idag var det lite fruset närmast land, och lite pudersnö. Kraaaam/ullis

Miss Marie sa...

Annika - ja, det var det! :)

Ullis - fint!

Desiree sa...

Låter superromantiskt. Jag kan bara hålla med till fullo då också vi förlovade oss på nyårsafton för många år sedan uppe i Åre. Det var kallt som sjutton med ca 30 minusgrader och C gick ner på knä och jag fick min ring på fingret men jag fick också skynda mig på att sätta på mig vantarna igen för ack så kallt det var men som sagt gnistrande vackert vinterlandskap.

Kram

Miss Marie sa...

Desiree - åh, vad romantiskt! Jag älskar att höra såna här historier! :)

Tiger sa...

Vintern i all ära, men en vårkväll i Paris var inte så jäkla pjåkigt det heller ;)

Miss Marie sa...

Tiger - nä, förstår det! ;)