måndag, december 21, 2009

Årets:

Jag har blivit utmanad av Kalaslotta. I'm on!

Årets bedrift: min egenhändigt gjorda brudbukett. Den är jag mäkta stolt över!

Årets bittra: lågkonjuktur är skit. Jag vill ha ett riktigt jobb!

Årets bästa semester: honeymoon i Toskana. Underbart ställe, underbar atmosfär, underbar mat, underbart vin och en underbar nybliven make.

Årets nytillskott: Jonna! Och mitt hjärta har definitivt plats för fler syskonbarn! :)

Årets förlust: flytten från Linköping och alla universitetskompisar spridda som vinden...

Årets vuxenpoäng: Hallå giftermål och gemensamt bankonto (men än så länge bara gemensamt i ett land! :))

Årets fysiska förändring: Bye bye 40 centimeter hår.


Årets nya kändisförälskelse: Edward Cullen. Ja, jag vet att han bara är på låtsas och att det är en kliché, men jag kan inte hjälpa det! :)

Årets mest gåshudsframkallande låt: Halo med Beyoncé. Så fort jag hör de där första tonerna så vill jag sluta ögonen och bara njuta.

Årets läsupplevelse: har haft förvånansvärt få läsupplevelser i år, men en av dom var iallafall Twilight-böckerna. Jag hade ställt in mig på att jag skulle tycka de var konstiga, men jag älskade dem från första stund!

Årets insikt: No time like the present. Skjut inte upp saker. Och det ordnar sig alltid.


Årets teve-besatthet: Jag har fallit för vampyrtrenden. Jag kollar True Blood och till och med Vampires Diaries även fast jag tycker det är riktigt fånigt! Och så Saturday Morning Kitchen på BBC!

Årets fest: bröllopsfesten! Det finns inte ord för att beskriva hur underbart roligt det är att ha alla älskade släktingar och kära vänner samlade på ett och samma ställe för att fira kärleken. Det finns nog inget som kan slå det!


Jag utmanar i min tur Tiger, Sara, Desiree, Annika och Pernilla.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag antar! Fâr se om jag hinner ikväll! XXX

Annika sa...

Jag antar, med mitt kommer efter nyår!!
GOD JUL till dig, Marie!!
kram!

Mia sa...

Åh vad rolig läsning! Jag har haft fullt med ja, att leva och inte kikat in här på ett tag.
Nu har ni alltså gift er - GRATTIS. Har du lagt ut bilder här?
SÅg ert hem i Tyskland - fint, fint, fint!

Jag förstår dig helt med lågkonjunkturen, blir ju klar i år och oroar mig som tusan.

Var julen härlig?
Stor kram
M