måndag, november 16, 2009

Uterum

Jag gillar uterum. Det ger en känsla av ute även om man är inne. Det finns många varianter på uterum. Med glas eller utan glas. Utan fönster kanske man kallar det för altan eller veranda? Jag gillar amerikanskans porch. Hursomhelst, uterum is da shit.Uterummet ovan hittade vi i somras på Julita Gård. Där skulle jag kunna bo, om så bara för verandan! Tänk er att sitta där en ljummen sensommarkväll, med ett glas rosé. Eller en kulen hösteftermiddag, med filt och te. Eller ordentligt påpälsad en snöig decembersöndag, med ett glas glögg. Ja tack!

3 kommentarer:

Annika sa...

Vad fint!
Jag tror att jag varit på Julita gård, men det var såååå länge sen---
Underbara bilder!!!

Desiree sa...

Jaaaa vist är det så! Håller helt med dig. Det är så mysigt med just uterum. Jag skulle också gärna vilja ha en stor veranda eller ett uterum i framtiden.

Miss Marie sa...

Annika - Julita ligger en bit utanför Katrineholm, om det friskar upp minnet! En underbar plats! :)

Desiree - ja, det är riktigt härligt!