tisdag, november 17, 2009

Ingrid Michaelson

Vi var som sagt och såg Ingrid Michaelson igår, och det var underbart! När jag hör såna här talangfulla människor så önskar jag verkligen att jag också kunde sjunga! Ingrid sjunger så bra och är väldigt bra live. Det är första gången jag sett henne live, men jag kan tänka mig att göra det igen! På scenen var det hon och en körtjej/gitarist och Ingrid spelade ukelele och piano (dock inte samtidigt!). Det är helt otroligt vad bra det kan låta med bara några få instrument. Hennes förband var Greg Laswell som jag inte har hört sådär jättemycket av innan, men som jag gillade starkt! Nu kanske inte ni vet vem varken Ingrid eller Greg är, men ni kan ha hört deras sånger förut, eftersom de båda har haft med låtar i Grey's Anatomy, One Tree Hill, True Blood mfl. Kommer ni ihåg säsongsavslutningen på Grey's, där Izzie och George höll på att dö (och George dog)? Där är det Greg Laswell som sjunger! Här i München spelade han gitarr eller satt vid pianot, otroligt avskalat och fint!

Inga kommentarer: