onsdag, oktober 21, 2009

Ur En Annan Synvinkel

Jag har varit vid Neuschwanstein förut. Då var det vinter, snö och kallt och nu var det indiansommar i slutet av september. Det var enklare att gå nu, förra gången var det riktigt halt att gå upp till slottet och ännu värre att gå ner!Den här gången gick vi till den här bron som här ses från slottet. Bilden överst är tagen från bron, och det var riktigt läskigt att gå på den lilla skrangliga träbron som knappast såg ut att hålla för den mängd människor som var på den. Förra inlägget skrev jag och undrade hur folk kunde vara dumma nog att gå ut där, och det undrar jag till viss del ännu! Men på vintern är den iallafall stängd. Men en fantastisk utsikt var det. Synd bara att de hade bestämt sig för att renovera slottet på utsidan, så det vi såg var byggnadsställningar...Men icke desto mindre tog Neuschwanstein andan ur oss, igen. Paret vi var med såg det för första gången och var alldeles hänförda. Och visst, utsikten från slottet är alldeles hänförande. Här skulle jag kunna bo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det får bi en utflykt nån annan gång då vi besöker er:)/ullis

Miss Marie sa...

Ullis - det får det bli!

akira sa...

underbara bilder!!!

Miss Marie sa...

Akira - det är underbart vackert där!

Annika sa...

JaG DÖÖÖÖÖÖR SÅ VACKERT!!! Jag vill se detta! Snacka om mäktig natur och så vacker!!!
Detta ligger alltså i bayern?? Nä, måste dit!! Måste!!!

Desiree sa...

Gud vad vackert! Vilken utsikt, wow! Jag minns dina otroligt vackra vinterbilder men dessa var också otroligt vackra. Vilket ställe. Det ser verkligen ut som ett sagoställe med ett sagoslott. Att vara på plats måste nästan få en att tappa andan av denna mäktiga utsikt.

Miss Marie sa...

Annika - det är verkligen något att se! det ligger cirka 1 timme o 20 minuter från münchen, vid österikiska gränsen.

Desiree - det är verkligen ett sagoslott, med en riktigt mäktig utsikt!