onsdag, oktober 28, 2009

Ljus i Vårt Hus

Här hemma tänder vi ljus tidigt numera! Som sagt så gillar jag inte att det blir mörkt tidigare ute nu, det är riktigt tråkigt! Och bara tanken på att det kommer att bli mörkare ännu tidigare i vinter... usch! Jag bara hoppas att det inte blir mörkt lika tidigt här som det blir i Sverige. nån fördel måste man väl få för att bo lite söderöver?! Tycker jag iallafall.
Ljusen ovan står på vardagsrumsbordet, en grupp med stora ljus som ger mycket ljus. Det gillar jag! De gråsilverfläckiga ljusstakarna är nyinköpta och jag gillar dom starkt! De turkosa fåglarna köpte jag på rea inför bröllopet. Jag köpte sex stycken, och tre är hos mig och tre är i sommarstugan. Jag älskar dom och tycker att de är så söta, men jag är ganska så säker på att de inte är allas kopp te! :) De är från danska Rice och är så söta att det gör ont! :)
De här stenbumlingarna fick engelsmannen i julklapp från mig ett år (ja, inte enbart det!). Jag har likadana nedpackade i en låda hemma i Sverige och jag tycker de är söta och typiskt svenska. Och ja, Engelsmannen såg lite konfunderade ut när han öppnade sitt paket och det var sten i det... :)

Och här har vi ett ljus som står på ett litet sidobord, alldeles bredvid ett av våra bröllopsfoton. Det är från SIA, och jag trodde att det var doftljus, men tji fick jag, för det doftar inte alls! Men det är ju fint i vilket fall som helst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt, här går det åt massor med ljus också, nåt mysigt måste man ju ha/ullis

Miss Marie sa...

Ullis - myspys är ett måste! :)

Desiree sa...

Vad fint och stämningsfullt du gjort med alla ljusen. Jag älskar stearinljus. Man kan inte få för många. Nej mörkret gillar jag inte heller och det är nog det som jag kommer att tycka minst om då vi flyttar tillbaka.

Annika sa...

Jag är som du, jag tänder massor med ljus så fort skymningen faller. Underbart mysigt.
Vilka vackra ljus du har hemma! Gillar dem alla!! Fåglarna ser vääääldigt söta ut, måste jag säga!!

Miss Marie sa...

Desiree - så det är inte lika mörkt hos er som i Sverige? Det måste vara skönt!

Miss Marie sa...

Annika - ljus rock! :D fåglarna är väldigt söta, om du frågar mig iallafall! :D