onsdag, oktober 14, 2009

Julshopping i England

Tell me something I didn't know!

I tidningar kan man idag läsa om att man ska åka och julshoppa i England, eftersom pundet är så lågt! I know, jag har redan bokat biljetterna! :) Men i svenska världen är ju England oftast synonymt med London, så även i denna artikel. Och London är, trots svagt pund, ändå en dyr stad. Jag rekommenderar att ni hellre åker till nån annan storstad. Liverpool har urbra shopping, så även Manchester.

I artikeln tipsar dom om att elektronikgrejer är billigt, men också det som jag brukar tjata om, att barnkläder är utan moms och därmed billigare än billigast! Undrar vad mina syskonbarn kommer få i julklapp... :)

6 kommentarer:

Annika sa...

Tja, jag kan tro det där om London. Dyrt som krut och så...
När är det ni åker till England?
Skulle gärna ta mig en tripp över till england. Virgin flyger billigt DC-London, Tänk om vi skulle möta upp där ngn ggn :-)))

Annika sa...

Marie!
Kan inte du skriva lite om modet i Munchen! Hur folk går klädda, vad som är inne etc. VORE sååå intressant att veta!!

Anonym sa...

Hur mycket svagare är pundet?
Har inte koll.
Sjunker det hela tiden?

Miss Marie sa...

Annika - Vi åker till England i början av november, ska bli så kul! :) Har inte varit i London på år o dar, men skulle va kul att åka dit snart! Trots att det är dyrt... :)

Och visst, ska ut på stan o se vad jag hittar och redovisa på bloggen... :)

Anonym - om du läser artikeln så står det att punden för första gången på 13 år är under 11 kronor, vilket är väldigt bra! De tror inte att punden kommer sjunka ytterligare men att kronan istället kommer att stärkas...

Millan sa...

:-D annars kan jag tipsa om Bristol!
Fast jag maste erkanna att jag garna skulle vilja ta en liten trip till LOndon innan jul. Jag ar itne sa himla intresserad av att ga pa Oxford Street eller sa men att aka ner till vara gamla kvarter vid Blackheath och Greenwich ar ju urmysigt. Men som sagt, ska man aka till england for att pundet ar lagt sa ar London defintivt inte platsen att besoka!
kram

Miss Marie sa...

Millan - precis! London är ju hur mysigt som helst, o bra shopping! Men det är ju ändå relativt dyrt jämfört med andra städer i England... Bristol har jag aldrig besökt, men det kanske blir en dag!