torsdag, oktober 29, 2009

Julkort

Dags att börja tänka julkort! Sure, jag vet att man inte ska skicka dom förrän om en och en halv månad, men med den farten som den tyska posten har så måste vi nog skicka imorgon. Typ. Jag berättade väl att våra tackkortskuvert var för små för den tyska posten? Ja, för små. Vi var tvungna att köpa större kuvert. Och det var inte så att de kuverten vi hade var minimini, de var normala! Enligt mig iallafall! Nog om det.

Ni vet det där om att när man är i förhållande så måste man kompromissa? Jag tror inte riktigt på det. Jag tror på bra övertalningsförmåga istället (hey, har man läst juridik så har man!). Engelsmannen vill inte att vi ska skicka det här
julkortet till nära och kära vid jul. Det tycker jag, jag tycker det är hysteriskt roligt! Visst, det finns säkerligen några tråkiga engelska släktingar som blir förolämpade, men vadårå, vi kan säga att det är svensk humor! Det är så vi gör i vårt förhållande. Allt som engelsmännen tycker är konstigt säger vi är svenskt, och vice versa med svenskarna. Fungerar utmärkt!

Men tillbaks till kortet. Ni kanske inte ser vad det står på bilden, så här kommer texten:


Merry Christmas! Oh, I'm sorry, maybe you don't celebrate Christmas. Some people proabably hate it. So instead. Happy Holidays! Hm. Maybe you don't celebrate any holidays at all this time of the year. Maybe you even hate the holidays that other people celebraten this time of the year. All the dying trees, obnoxious lights and excess spending. I understand that, and I'm sorry if I've offended you. How about, Season's Greetings! Hooray! I've solved it! Nobody could ever possibly be offended by receiving some greetings of the season. Could they? But I suppose someone might. Maybe you hate the cold and the lack of sunshine and the wool and wearing so damn many clothes you feel you can barely move. I'm sorry. I'm sorry. I didn't really mean to remind you of the season. Let's try this. Joy and Peace to you. What's that? You're not feeling very joyful and it's impossible to feel peaceful with all those lights and dead trees and war in the world? Aw, to hell with it! There's just no pleasing you si there? Tou don't like this, you don't like that. That's insulting. I give up. Just try to enjoy the next few months, if you can.

Roligt, eller hur?!? :)

4 kommentarer:

Desiree sa...

Jag hade inte haft något emot att få ett sådant julkort. Jag tycker nog att det var kul. Helt klart annorlunda och ett kort att minnas. Men det beror väl på hur pass strikt och traditionell man är och vill vara.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det beror ju verkligen på vilken sorts humor man har! :)

akira sa...

Hehe... det var roligt men du kanske inte ska skicka det till alla ;)

Miss Marie sa...

Akira - äh!