onsdag, oktober 28, 2009

Färg!

Just nu bor jag i en lägenhet med bara vita väggar. Vitt vitt vitt. Snyggt? Javisst, men lite trist att bara se vitt vitt, jag gillar ju färg!

Fondvägg är ju ett sätt att få lite mer färg, men om vi gör något i lägenheten nu så måste vi måla det vitt igen innan vi flyttar ut. Och eftersom vi inte vet hur länge vi kommer bli kvar här så känns det inte så kul att börja måla!


Jag gillar lugna färger och skulle absolut kunna tänka mig någo av dessa färger på väggen- Favoriten är nog ändå den tiffanyblå nyansen som Serena har i sitt kontor i Gossip Girl. Den är härligt uppiggande men ändå inte störigt irriterande.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Den där tyska traditionen om bara vita väggar och att det ska vara helt vitt då man flyttar in tycker jag är både bra och dålig. Man får en fräcsh lägenhet som man kan prägla i sin egen stil då man flyttar in men samtidigt är det en hel del jobb att först måla och sedan beöva måla om allt den dagen man flyttar ut. Jag förstår att du väntar tills ni vet hur länge ni kommer att bli kvar. Du får istället satsa på att få färg på väggarna med foton som du visade häromdagen. Eller så kan du alltid köpa snyggt tyg och bygga en enkel lätt ram och sedan sätta upp tyget på ramen. Både i England och Sverige finns det superfina tyger.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det är ju praktiskt att det är fräscht när man flyttar in. Killen som bodde här innan hade en klargrön fondvägg i vardagsrummet, och den var jag glad att bli av med! Men samtidigt känns det lite tråkigt att måla något nu... för att sen behöva måla om det innan man flyttar! Men men, vi får se hur vi gör...!

Anonym sa...

Rummet som är lite syrenlila, ser lite ut som ditt gamla rum:)/ullis