tisdag, augusti 18, 2009

Wedding List of Scandinavia

Nu har de sista bröllopspresenterna hittat hem till oss! Igår kom Nina från Wedding List of Scandinavia med de presenter som vissa gäster köpt via deras hemsida. Otroligt smidigt! I England och USA är det ju jättevanligt med internettjänster där man kan sätta upp listor på vad man vill ha i bröllopspresent och så kan gästerna handla via dom och inte behöva ge sig ut och köpa present och släpa med den på bröllopet. I Sverige finns det ju till viss del, vet att exempelvis Cervera har en liknande tjänst, men då är man ju begränsad till vad de har i lager, vilket inte brukar vara sådär jätteupphetsande.

Så jag kan verkligen rekommendera Wedding List of Scandinavia. De har ett stort utbud och det kommer nya saker hela tiden. Och så slipper man gäster (främst äldre) som tjatar om att ni borde öppna bröllopspresenterna under kvällen. Okej, nu kanske jag låter lite otacksam, men vi har faktiskt viktigare saker att göra under bröllopsdagen än att öppna paket! Umgås med våra älskade gäster kanske? Öppna paket kan man göra en annan dag.

Vi valde att ha en lista på Wedding List of Scandinavia och en på bröllopstorget. WLoS Var främst till de engelska gästerna som vi visste ville köpa någon gåva men som kanske inte var så sugna på att släpa med sig den på flygplanet. Det var främst de engelska gästerna som använde sig av WLoS men även en del svenskar! Antar att engelsmännen är mer vana vid den sortens tjänst.
Ni kanske kan ana ett färgtema? Jojomänsan, här gillar vi turkost och blått! :) Jag ser fram emot att få använda vår KitchenAid, och våffeljärnet, och elvispen, och grytan från Le Creuset... mmm, det kommer bli mycket godsaker i höst! :)

4 kommentarer:

Annika sa...

Marie!! NU har jag läst tillbaka på din blogg om ditt bröllop!! VAD roligt att allt gick SÅ BRA!!!
Underbart!
Grattis från mig!
DU var en superfin brud och ni ser så LYCKLIGA UT!!!
Det regnade lite när jag gifte mig också, men det minns jag knappt för festen var SÅ KUL!!
En stor dag!
Jätteroligt var det att läsa dina bröllopskrönikor. Hoppas allt är bra med er nygifta turturduvor nu!!!
KRAMAR från mig som nu är back in the US again!!!

Miss Marie sa...

Annika - tack så mycket! :) allt gick superbra, förutom lite datastrul och regn! festen var så otroligt kul, verkligen väl värt att ha ett stort bröllop!

välkommen tillbaks till USA och bloggvärlden förresten! :)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.