torsdag, augusti 20, 2009

Vintage Stories

I våras började Kappahl med en serie kläder som de kallade för Vintage Stories, där kläderna hade en mer gammeldags touch. I höst fortsätter de med den serien och jag gillar vad jag ser! Klänningen i svart och spets osar 50-tal! Jag kommer ihåg att vi hade en liknande klänning i guld i vår utklädningslåda när vi var små, men det var mormors nattlinne med matchande morgonrock! Men de var så snygga att jag gärna skulle haft dom på fest! :)

Lila underkläderna i modell "romper suit" är ju riktigt snygg fastän kanske inte så praktiskt? Väskan påminner om de små kuvertväskor i olika glittrande färger som jag fick av mormor, jag älskar dom! Och fascinatorn... ni som följer bloggen vet att jag älskar dom också! Gammelrosa puff, kan det bli bättre?

6 kommentarer:

Annika sa...

Jättefint! Speciellt den svarta klänningen.
När vi var så brukade vi klä ut oss i min mormors underklänningar och vi tyckte att de var så fina!! Så jag vet precis vad du tyckte om din mormors nattlinne :-)

Miss Marie sa...

Annika - haha! kul att höra att det inte bara är vi systrar som klädde ut oss! jag älskade att klä ut mig som liten, och särskilt i mormors klänningar - de var så fina!

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Process relaxation to help you loosen up and focus if you address the the game of golf soccer ball. This training will assist your swing and help you steer clear of swing pressure faults. The most severe action you can take for your game is technique it with many different tension and stress, so just unwind for a far better game of golf. [url=http://www.x21w12w21.info]Somghjbuli[/url]

Anonym sa...

While you are home schooling your son or daughter, try and vanity mirror the planet to that of your institution. This can give your son or daughter the sense which you suggest company in fact it is not much of a leisurely exercise. Therefore, they may focus much more and place much more energy into learning what it is you wish to teach them. [url=http://www.x21w12w21.info]Pr334de13[/url]