tisdag, juli 28, 2009

Aha!


När jag hörde Already Gone med Kelly Clarkson så tyckte jag genast om den. Inte helt konstigt, eftersom hon har gjort en del bra låtar. Men så läste jag att Kelly Clarkson och Beyoncé hade fått samma låt av en producent, utan att vara medvetna om att den andra fått den låten! Beyoncés låt är då alltså Halo, som också den är väldigt bra! Nu tycker jag ju inte att låtarna är sådär jättelika varann, men jag kan tänka mig att Kelly känner sig som en copycat när hon släpper Already Gone som singel...

2 kommentarer:

Tiger sa...

Hmm. Jag älskar faktiskt båda.
Fast K.C:s bättre, för henne blir man inte trött i öronen av att lyssna på.

Jag tycker ändå inte hon ska skämmas, för de är ändå bra och personliga varianter, även om man hör likheterna i sångerna.

Miss Marie sa...

Tiger - jag gillar också båda! gillar kellys mer, men det är kanske för att jag inte lyssnat lika mkt på den! jag tycker inte heller hon ska skämmas, men det måste kännas lite konstigt för henne!