fredag, april 17, 2009

Fredagstema: Vårtecken

Dagens fredagstema är vårtecken och kommer i vanlig ordning från Västmanländskan. För mig är våren färgglad, alla färger som kommer fram är underbart! Himlen blir blåare, solen gulare, gräset grönare och blommorna i alla olika möjliga färger kommer fram. Rosorna på bilden ovan har jag inte plockat själv, men jag tycker det är fint att ta in mer färger även inomhus på våren! Annars är ju tussilago ett starkt vårtecken, där de växer i vägkanten. Den här bilden tog jag på min morgonpromenad idag och de börjar redan vissna! Ett annat säkert vårtecken är att pappa har huggit klart veden och den ligger i hans signaturhög. Alltid lika konstfull och snart börjar vadslagningen på hur länge den kommer ligga kvar, ligger inte alla vedpinnar på rätt sätt så kommer högen för eller senare glida isär! :)
Fler fredagsbloggare: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Victoria, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Bollebygdsbo, Birgitta

2 kommentarer:

akira sa...

hehe ja vedhögen är verkligen ett vårtecken. den står nog, lr vad tror du?? tussilago är underbara små blommor. hela våren är ju helt underbar. min favvo tid på året!!

Annika sa...

Vilken vedhög, Marie!! I AM impressed!!! WOW!! Den är ju superfin!
Tussilago! SÅ länge sen jag såg en sådan...
ha en superbra helg!