måndag, februari 23, 2009

Oscar 2009

Oscarsgalan gick ju av stapeln i natt, och som vanligt är jag inte särskilt intresserad av vem som vinner (även fast jag såklart hejade lite extra på Heath Ledger). Däremot tycker jag att kläderna är riktigt roliga att titta på! Klart snyggast och coolaste var Reese Witherspoon i en spännande skapelse från amerikanska Rodarte. Annorlunda men riktigt snygg!
En trend var sjöjungfrumodellen, eller man kanske inte kan kalla det trend när den dyker upp varje år? Snyggaste var iallafall Marissa Tomei i en snygg ljus skapelse. Beyonces klänning såg tyvärr lite konstig ut i det där tyget!
Rosa/rött/orange var annars en färg som verkade populär! Trendigaste färgen till våren och sommaren kanske? Snyggt är det. Jag gillar Amy Adams klänning och halsband, men håret, nunneknut med hår över öronen, är inte riktigt min grej. Daniel Craigs flickvän lyckades också bra!Självklart finns också blekfisarna som inte vågar färg. I år var det vitt och glittrigt hos dom! Jag gillar Nicole Kidmans klänning med vad som ser ut som fjädrar vid fållen!Sen så kommer de eleganta. Angelina Jolie körde på en vanlig svart klänning men jag gillar verkligen hennes kryptonitgröna örhängen och ring, det är accessoarerna som gör det hela! Tilda Swintons kombination var annorlunda och snygg också!

Slutligen har vi då prinsessorna. Både Marion Cotillard och Sarah Jessica Parker körde på puffiga skapelser från Dior medan Penelope Cruz körde på en inte fullt så puffig variant!Vilken är din favorit?

Kolla också in det fantastiska musikalmedley som bland annat Hugh Jackman och Beyoncé är med i!

9 kommentarer:

Desiree sa...

Jag är precis som du. Jag gillar i huvudsak att kolla in modet och klänningarna mer än själva galan. Kul att du lagt upp så mycket foton här då jag inte kollade på galan igår.

Anonym sa...

Missade galan i år, men har kikat runt på massa bilder. Natalie Portmans klänning fastnade jag för direkt. Fantastisk färg. Men hade jag fått gå på galan själv hade jag velat snott SJP´s prinsessklänning =) /Pernilla

Miss Marie sa...

Desiree - ja, under galan har man ju inte mkt att säga till om, men man kan ju bestämma vem som har finast klänning iaf! :)

Pernilla - Visst var Natalies klänning underbar! Verkligen en härlig färg och fin modell! Jag skulle gärna dra på mig SJPs klänning också! :D

Annika sa...

SJP var finast, och marissa Tomei! SÅ fint!
OCH Natalie Portman!! Underbar.
Tilda Swinton----NOT so much...
Jag borde också lägga ut bilder...

Miss Marie sa...

Annika - håller med om SJP, Marissa o Natalie! Säga vad man vill om Tilda, hon går sin egen väg iallafall! :)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

A lot of people think fluoride is important for dental care, but with regards to experiencing clean white teeth, it is very the opposite. Fluoride can actually mark and discolor your tooth. Stay away from using toothpaste and other oral goods that contain fluoride and get away from drinking water with fluoride. [url=http://www.x21w12w21.info]Be57u7jder[/url]

Anonym sa...

Do you experience feeling a lot more like you happen to be an power on red wine now? You ought to certainly be built with the right information and facts to work with to help you your encounters go as planned. Cook with all the right wine beverages, know what manufacturers are most favorite, and much more. Make use of the suggestions you've go through in this article to help make points simpler to you.How To Find The Correct Area For Your Business [url=http://www.ss12w12ws.info]Cakg44452e[/url]