fredag, januari 30, 2009

It's a cover up!

Ni kanske vid det här laget vet att jag inte är ett stort fan av axelbandslösa klänningar? Sure, det kan vara snyggt ibland och visa brudar passar utmärkt i det, men inte alla! De två senaste bröllopen jag varit på hade båda brudarna axelbandslöst och jag fick mig en titt på bådas behår när klänningen åkte ner litegrann. Ska man ha en axelbandslös klänning ska den sitta som ett smäck! Jag tycker det är så tråkigt att se dessa axelbandslösa klänningar på varannan sida i bröllopstidningarna också. Jag läste någonstans att 6 av 10 svenska brudar väljer axelbandslöst... boring! Nej, då tycker jag att det är snyggare ocjh roligare med klänningar med ärm eller axelband. Om inte annat så sitter de flesta klänningar bättre då! Och det finns ju så många fler modeller att välja mellan då!Jag gillar Laura Bushs klänning med ganska så breda axelband och djup v-ringning i ryggen.Den här underbara skapelsen skapade Karl Lagerfeldt för Chanel för några år sedan och den är en av mina favoriter! Så sött med långa ärmar och längre bak än fram.
Här en klänningen med axelband med volanger och vad som ser ut att vara fjädrar!
Den här klänningen har enbart lite tunn spets som axelband och jag tycker det gör hela klänningen!
Här är en klänning med en ringning som påminner om en t-shirt! Jättesnygg tycker jag!

Och till sist en liten favorit med lite kortare kjol med mycket vidd och trekvartsärmar. Snyggt tycker jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara klänningar du hittat! Lite roliga, annorlunda foton oxå :D kul!

Desiree sa...

Jag kan bara hålla med dig till fullo. Tycker också att klänningar med någon form av axlar sitter så mycket bättre iallfall på de flesta. Axelbandslöst kräver verkligen de rätta proportionerna på många olika sätt för att bli riktigt snyggt. Det är också som du säger ganska tråkigt med just axelbandslöst därför att nästan alla väljer det och har gjort så nu de senaste 5 åren iallfall. Det är boaring. Jag hade inte axelbandslöst. Från de exempel ovan gillar jag bäst Laura Bush klänning samt den där skira med spetsen som utgör ärmarna. Jag är såååå nyfiken på din klänning som din mamma ska sy upp. VIlken modell och vilket tyg du valt. Ha en härlig helg.