tisdag, januari 20, 2009

2000

Oj oj oj, tvåtusen inlägg har jag svamlat i här på bloggen! Det är ju faktiskt lite smått otroligt. Och i sann galaanda så vill jag tacka er för att ni läser mina mer eller mindre djupa inlägg!

Apråpå gala, hur kunde Charlotte Kalla vinna något pris överhuvudtaget igår? Susanna Kallur slog världsrekord, Jonas Jacobsson tog tre OS-guld, Henrik Zetterberg vann Stanley Cup och blev framröstad som bäste spelaren i slutspelen, Zlatan blev italiensk mästare och ligans bästa spelare... och Charlotte Kalla åkte längdskidor uppför en slalombacken... och? Jag förstår faktiskt inte riktigt storheten i det, men kanske är det bara jag. Och så hade hon en riktigt apful
klänning på sig. Sådetså. Men nog om detta!

Hoppas ni får en bra dag! Här är det snöblandat regn så jag tror jag håller mig inomhus så mycket jag kan. Ikväll blir det förhoppningsvis
bio!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Hittade hit av en slump. Jag tycker det var jätte kul att en tornedalskt tjej som Charlotte Kalla vann. Jag tycker hon är en värdig vinnare för hon är ung, en talangfull tjej som kan bli något stort och hon är på god väg och förhoppningsvis har framtiden framför sig.

Det hon gjorde i det loppet det var något stort och ingen kunde föreställa sig att hon skulle fixa det och vinna men se det gjorde pga av vinnarinsikt och kämpar glädje, jätte bra gjort!

Men jag höll på Susanna också för det hon har gjort är också enastående och hon är en otroligt fin idrotts person. Hon har också gjort mycket inom sin idrott så kanske hennes tur nästa ggn, det borde det vara. ;)

Mvh Marie

Miss Marie sa...

Marie - som sagt, det kanske är bara jag som inte förstår storheten i det! :) såklart jag fattar att det är en enorm prestation, men det var ju bara tour de ski o att jämföra det med Stanley Cup, italienska ligan, världsrekord... nja, jag ställer mig fortfarande frågande!

men såklart är hon en jätteduktig tjej och jag hoppas det går bra för henne i VM så hon kan komma tillbaka till nästa idrottsgala och få ett till pris!

Annika sa...

GRATTIS!!
2000!!
WOW!!
jag gillar verkligen din blogg. Du blandar glam med lite djupare tankar och funderingar.
Älskar dina collage och dina bilder!!
Here's to the next 2000!!!

Anonym sa...

Måste säga att jag blev lite upprörd över att du inte tycker att Kalla borde vunnit något pris öht. Så länge som Sverige väntat på någon svensk skidåkerska som har med toppen att göra. Årets prestation tycker jag verkligen att hon skulle vinna. Jerringpriset kan jag gå med på en annan vinnare.

Håller dock med om att klänningen var hemsk =)

/Pernilla

Miss Marie sa...

Annika - Tack! Gillar din blogg också vettu! :)

Pernilla - det verkar bara vara jag som inte fattar Kallas storhet! :D:D:D Alltså, fine om det hade varit VM eller OS, men tour de ski..? Men jaja, jag får väl böja mig! :D