onsdag, december 31, 2008

Var är min väska?

Här sitter vi i München och väntar på våra väskor. Dom hann visst inte med oss från Amsterdam. Jag tycker sånt är lite konstigt. Om vi nu hinner med planet, och får sitta och vänta i en halvtimme innan vi går ombord, hur kan då inte våra väskor hinna med? Jag tycker flygbolagen är lite godtyckliga när det kommer till väskor. Lite, äh skit samma-mentalitet. Jag vet inte hur många gånger våra väskor inte har kommit med när vi mellanlandat. Mitt rekord är att väskan var borta i 20 dagar efter en snöstorm i Köpenhamn. Sånt är faktiskt inte särskilt kul, men jag fick ju shoppa en hel del iallafall och det är ju alltid kul! :)

Vi vet att en av våra väskor är i München iallafall och den andra har "lämnat Amsterdam"... Hmm, förhoppningsvis har den lämnat Amsterdam mot München och inte mot Paris, Dubai eller New York....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då... Det är ju ett under att alla väskor (dina hittills iaf) har kommit tillbaka. En väska som är borta i 20 dagar borde ju lätt tappas bort kan jag tycka. Enklast för alla vore väl om de skyndade sig o lastade ombord alla väskor direkt i planet. Hoppas de kommer tillbaka under dagen då.

Miss Marie sa...

ja, nu ska de visst komma innan tolv, så det hoppas vi på! :)