fredag, november 28, 2008

Fredagstema - Julklappsbestyr

Dagens tema är alltså julklappsbestyr och är bestämt av Marianne. För mig är det fusk att börja slå in julklapparna redan i november! Julklappsinköpen ska vara klara, men inslagningen sker nere i källaren hos mina föräldrar, där mamma alltid lägger ut en massa kartonger, papper och snören, och där vi sen slår in paket framför brasan lyssnandes på en massa massa julmusik. Så ska det se ut. Julbestyr däremot har jag redan börjat lite med. Här är ett litet arrangemang med en än så länge icke blommande hyacint, ljus och små polkagrisar. Polkagrisarna har jag köpt en masse så de kommer även hänga i julgranen!
Och sen tycker jag inte att jul automatiskt behöver betyda tomtar, rött och glitter. Hemma hos mig funkar inte riktigt tomtar och rött, utan det är levande ljus och pasteller som får sprida julkänsla hos mig! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

va mysigt, jag vill oxå yssla nu...

Desiree sa...

Vilken mysig och fin tradition ni har i familjen att slå in tillsammans med julmusik. Låter toppen.

Fritt ur hjärtat sa...

Coolt att ha tradition med inslagningen! Här är det mest ett skynda skynda.... Polkagrisar är fint! Det skulle jag kasnske komplettera mina adventsljusstakar med, tack för tipset!