söndag, oktober 19, 2008

Slutfixat

Nu är lilla sovrummet i sommarstugan i stort sett klart. Ny tapet, nymålat tak och nytt golv. Vi har lyckats återanvända ganska mycket av möbler som redan fanns däruppe eller som vi fått. Det stora linneskåpet var min mosters mans mammas och nu pryder det fint sin plats i lilla sovrummet. De båda lampfötterna är också gamla som har fått sig några lager av vit färg för att passa in bättre. Den stora lampfoten har fått en ny skärm från IKEA medan jag har sytt fönsterlampans skärm.Och bredvid sängen ska den här gamla telefonhyllan skruvas upp. Det är ju alltid skönt att ha nånting bredvid sängen att ställa ett vattenglas eller klocka på. Och jag gillar den lilla hyllan under, som passar perfekt för böcker eller tidningar! De var allt lite smarta på den gamla goda tiden... Nu fattas bara en ram till fotot som ska upp på väggen.
Fast om man har en utsikt som denna så behöver man ju knappt några tavlor på väggarna...

4 kommentarer:

Anonym sa...

va fint det blir i lilla sommarstugan!!!

Anonym sa...

Nu är hyllan bredvid sängen uppskruvad./ullis

Ninnie sa...

Så fint! Den tapeten är ju underbar! Vilken härlig färg.
Måste bara berätta att den där lilla hyllan känner jag så väl igen. Precis såna hade min mamma o pappa som sängbord när jag var liten. När jag flyttade hemifrån fick jag med mig en sådan hylla från vinden (där de låg då) som jag målade vit och hade som telefonbord i min första lägenhet!Men vart de sedan tagit vägen vet jag inte, tror nog att de blivit slängda tyvärr.

Desiree sa...

Jättefint. Ser verkligen mysigt och trevligt ut. Snygg tapet.