fredag, augusti 15, 2008

Smycken: To be or not to be

Jag gillar Camerons accessoarer. Hon har fattat vad det ar som galler. Man ska ha kul med accessoarer. Klader och skor kan antingen passa eller inte passa men accessoarer ar alltid roliga. Nar jag saljer smycken pa marknader och liknande sa tycker jag alltid det ar sa kul att se olika manniskor prova mina smycken, for de ser olika ut pa alla. Daremot blir jag trott pa manniskor som tror att de bara passar i en viss farg eller form. "Jag anvander bara svarta smycken", eller "jag passar bara i guldtoner", ar meningar jag hor alltfor ofta! Visst, man kanske passar battre i guld eller silver, men det betyder ju daremot inte att man inte passar i nagot annat! Accessoarer ska inte tas allvarligt!

Varst ar iallafall nar det exempelvis ar tva vanninor, eller mor och dotter, och den ena fragar den andra om de passar i smycket i fraga, och den andra da sager; "nej, det dar ar inte riktigt din farg, det ser for kallt ut", eller nat liknande. Jag far alltid lust att skrika; "ta det inte sa allvarligt, det ar inte hjarnkirurgi eller nat annat allvarligt, det ar bara ett smycke!". Personen som provade smycket tog ju upp det for att hon tyckte det var vackert/snyggt/coolt, och det ar val det enda som betyder nagot? Personligen tycker jag inte eett smycke nagonsin kan vara fult pa nagon som gillar smycket. Sadetsa.

Har ar nagra halsband jag har haft de senaste dagarna. Just nu ar jag inne pa stora halsband, annars ar jag mest en orhanges-och ringtjej. Halsbandet med citriner och det blagrona blaffiga halsbandet har jag gjort sjalv, medan jag har shoppat de andra tva hos Primark har i England. Lovhalsbandet ar en favorit for tillfallet, och det ar precis som det ska vara med accessoarer, nagot litet extra. Det foljer filosofin jag har med mina smycken; ta det inte sa allvarligt, ha kul och prova nagot nytt! Kika in hos Miss Smultron for lite inspiration!

3 kommentarer:

Sara sa...

Ah, lövhalsbandet hade garanterat kunnat bli en favorit hos mig också! Inte visste jag att Primark hade häftiga smycken...

Anonym sa...

Lövhalsbandet är häftigt!/ullis

Anonym sa...

Riktigt snygga alla fyra! Japp stora halsband ska det vara. Mina senaste, stora gröna och oranga, Miss Smultron smycken är jag riktigt nöjd med. Kan dock inte ha dem så mkt jus nu när Max ofta ligger på mitt bröst.