torsdag, augusti 14, 2008

Pa jakt i Tyskland


Okej, ett av husen vi tittade pa i Tyskland hade det har huset som granne. Ett hus med ett litet torn. Ni som kanner mig vet hur mycket jag gillar hus, sarskilt hus som ar lite speciella och sarskilt hus som har tinnar och torn. Jag skulle kunnat flytta in dit direkt. Men nu var det inte det huset vi tittade pa, utan...

...huset med det har koket....

och det har vardasrummet/matsal. Det ar inte min stil i vanliga fall, men i Tyskland funkar det, trots allt tra, och jag kan se mig sjalv i forklade bakande pretzels och lagandes schweinsteaks dar. Men det lag en bit utanfor city, typ i en san forort som min aupair-familj bodde i Paris och det ar ju kanske inte riktigt ratt for oss. Hade vi haft barn sa hade jag inte tvekat en sekund! Uteplats, vintertradgard, oppen planlosning, spa-avdelning och mycket mer later inte fel for mig!Sa i Munchen tittade vi istallet pa den har lagenheten... som inte riktigt var fardigbygd an, men vi fick ga in anda och det kravdes en del fantasi for att se vad det skulle kunna bli av det hela...
... kanske nagot liknande det har? Jag gillar hur alla har kordinerat fargerna pa sina blommor sa att det blir en fin enhet! Det blev inte nagon av de lagenheterna, utan antagligen blir det en tredje lagenhet, hogst upp med tva terasser och 100 kvadratmeter att dansa pa. Nagot litet sadar. :)Engelsmannen forsoker leta reda pa vart vi ar pa en karta. Annars anvande vi mest en GPS som vi fick lana, det ar en riktig smart uppfinning!Pa hotellrummet hade vi en liten ros i badrummet, sant gillas mycket!
Munchen var annars valdigt varmt och valdigt kvalmigt pa dagarna, for att sen overga till lite aska och smaregn pa kavllen. Har ar
Marienplatz i mandags kvall, da paraplyet fick aka upp med jamna mellanrum.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer gärna och hälsar på,kraaam/ullis

Miss Marie sa...

va bra! det finns ju plats! =)

Anonym sa...

vi med.... Akira

Anonym sa...

å jag med!!! :)