söndag, augusti 03, 2008

Att göra en Ernst:

I helgen gjorde jag en Ernst, och med det menar jag att jag tog ut symaskinen och satte mig på gräsmattan och sydde. Uppe i sommarstugan är inte allt i toppskick, men det är förvånande hur mycket bättre saker kan bli med bara lite städning och tyg! Mamma hade varit nere i Borås på tygshopping hos Ljungbergs Textil och hittat en hel massa snygga tyger. Det blommiga tyget har hon klätt några stolssitsar med, så jag tänkte att man kunde göra sittdynor av dom, och det gick bra. Särskilt om man jämför med hur de såg ut innan, noppriga och färglösa! Och resultatet blev över förväntan, särskilt när man tänker på att mormors gamla symaskin är från innan antiken (typ) och bara har raksöm och ingen back eller sicksack. Så sittdynorna är bra så länge man inte tittar alltför nära på dom... =)

1 kommentar:

Anonym sa...

ernst har vi tröttnat på, men Marie-Ernst kikar vi gärna vidare på :)