tisdag, juli 22, 2008

Dubbelskit

Är det otur eller dålig karma?

Min mobil kommer nu åka in på reparation för tredje gången på två månader, förhoppningsvis får jag nu en ny telefon, om dom nu fattar att den jag har nicht funkar. Borde inte vara så svårt att se kanske? Och jag fick sitta 40 minuter i kö till kundservice... ain't that sweet?

Och jag fick hämta min förlovningsring igår som hade kommit tillbaka efter reparationen. Guldfynd (som mitt försäkringsbolag tvingade mig att lämna in ringen hos) har skickat upp ringen till en guldsmed i Stockholm för att få dit en ny diamant och lovade att ringa när den hade kommit tillbaka, men det gjorde dom såklart inte. Det gjorde dom heller inte efter vi hade haft den värderad, även fast de lovade att ringa när värderingen var klar. Guldfynd kanske inte vet hur en telefon fungerar? (Det där med att lufta lyren och slå på knapparna med siffror på kan ju vara ganska förvirrande.) Och nu ser ringen ut som en slaktare har satt dit diamanten. Det är faktiskt Engelsmannens ord; "it looks like a butcher has done that!". Den är lite sned och det är massa märken från verktyg på klorna som håller fast diamanten. Jag blir så trött på skiten. Som ni ser på bilden nedan (om ni tittar nära!) så är det ett jack på en av klorna, plus att den klon inte riktigt ser ut att hålla fast diamanten.Och grejen är att jag inte brukar vara en jobbig kund! Om jag köper en skjorta och en knapp trillar ut så syr jag fast den, no big deal. Men när det handlar om lite större grejer, som en diamantring och en mobiltelefon, så tycker jag faktiskt att man kan ha lite högre krav! Det är ju inte direkt som att jag kan sy fast diamanten igen om den råkar ramla bort från ringen.

Jag tror nog inte världen är redo för att jag köper en ny cykel ännu. Får vänta med det tror jag.

2 kommentarer:

Desiree sa...

Nähe vad trist. Jag förstår att du är ledsen och besviken. Ja det där jacket ser man faktiskt. Även om man inte vill vara en jobbig kund så tycker jag att du bör gå tillbaka och klaga och få det ordentligt gjort. Det är ju faktiskt det man har rätt att begära. HOppas det löser sig med ringen och att den blir fin. Det är ju din förlovningsring. Klart den ska vara fin!
Kram

Anonym sa...

Men usch så ringen ser ut! Guldfynd kanske använder sig av samma mobiltelefon som du, som bara går sönder, så då är det inte så lätt att ringa. Nä jag kanske inte ska skämta om det. Trist som fan med din mobil!! Kräv en ny nu!! Och Guldfynd borde verkligen skärpa sig!