fredag, juli 11, 2008

Att bada

Nån frågade mig för ett tag sedan om jag brukade bada när jag är i England. Svaret är nej. Det närmaste jag har kommit bad är att doppa fötterna. Även fast Engelsmannen bor nära havet oh det finns en hel del fina stränder, så känns det inte så lockande att bada. Det kan bero på att det alltid blåser så mycket vid havet, så det blir aldrig riktigt sådär tryckande hett att man bara måste bada! Och så kan det nog bero på ebb och flod, ibland kan man få gå väääldigt långt för att ens kunna doppa fötterna!Och så är ju inte heller vattnet det fräschaste av vatten. Tacka vet jag en dyig insjö! =)Det är ju inte heller så lätt att bada överallt. Halt och väldigt vågigt är det på många ställen!
Så jag tror nog att Englands hav upplevs bäst från land. Så tycker jag iallafall!

4 kommentarer:

Sara sa...

Det är bara till att hålla med. Visserligen bor jag inte nära havet men de gånger vi åkt till kusten har det inte precis lockat att bada.

Uffa, jag är rädd för att jag har gått och blivit en badkruka... ;-)

Desiree sa...

Jag förstår dig till fullo. Jag är själv en riktig badkruka. Det ska vara varmt och inbjudande annars får det vara. Är det bara liiite kallt och blåsigt skulle jag också skippa badandt. Men en dying insjö har fördelen att den kan ha ganska varmt och skönt vatten.

Sara sa...

Fina bilder! Jag håller inte med om insjöarna, men jag är så rädd för fiskar och slemmiga växter... ;)

sexleksaker sa...

I love bitch!