torsdag, maj 22, 2008

Smyckesförvaring

Som ni kanske har förstått vid det här laget så har jag en hel massa smycken, och jag byter ofta smycken. Jag har inget smycke som jag alltid har på mig, förutom förlovningsringen, när den inte är trasig förstås! Vissa människor har ju smycken som de alltid bär, det är verkligen deras smycke (och nu pratar jag inte om dom som bär en liten guldkedja med ett litet guldhjärta bara för att de inte kommer på något bättre), utan de har verkligen hittat ett smycke som verkligen passar dem. Läraren i kursen jag läser just nu är en sån människa, hon har hittat ett smycke som passar henne perfekt, och hon bär det varje dag. Det är ett lite längre halsband med ringar i guld och silver och i olika storlekar som liksom hänger ihop, och det bär hon antingen rakt eller i dubbla varv, och eftersom hon är lite rödlätt passar det henne perfekt. Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om, utan det faktum att om man inte är som hon utan har många smycken som man väljer mellan, då är det ju alltid roligt att kunna ta med smyckena när man åker bort någonstans. Jag fick en jewellery roll i läder av Engelsmannens föräldrar på någon födelsedag, och den är verkligen praktisk. Den har en massa fack och sen rullar man ihop den. Men den är egentligen för stor om man bara ska bort över helgen till exempel, för då har man ju antagligen inte så många smycken med sig. Så jag hittade den här lilla reseasken för smycken, från Pottery Barn. Den verkar vara i perfekt storlek för en kortare tripp och har fack så att man inte trasslar ihop smycken med varandra. Sån skulle jag vilja ha!

3 kommentarer:

Annika sa...

Sådana där jewellery rolls har jag sett många. Dom verkar väldigt smarta.
Vackra smyckeskrin kan ibland vara rena smycken i sig själva.
Men, varför går din förlovningsring sönder?

Desiree sa...

De där lådorna verkar riktigt bra och praktiska. Kul att de finns i en massa roliga färger också. Hur går det med din förlovningsring? Kommer du laga den eller köper du en ny?

Miss Marie sa...

annika - en bit av diamanten hade gått av på min förlovningsring!

desiree - just nu är förlovningsringen inne hos en juvelerare i sverige för att få den utvärderad, sen vet vi inte hur vi ska göra! =)