tisdag, maj 27, 2008

Kortare hår


Igår blev jag tokig på mitt hår, så jag tog tag i saken och ringde frisören och som tur var hade hon en ledig tid för mig på eftermiddagen. Så jag tog med mig min inspirationsbild på Britt Ekland, för att förklara hur jag ville ha luggen. Frisörer har annars en tendens att klippa lugg för kort med motiveringen; den växer ju snart ut igen, men det gillar jag inte riktigt. Nu blev luggen som jag ville ha den. Om jag är lik Britt Ekland är en annan sak, jag har inte riktigt samma sug i blicken än iallafall. Måste öva på det! =) Resten av håret är lite uppklippt och det längsta räcker nedanför skulderbladen ungefär. Jag kommer säkert att ångra luggen inom en snar framtid och börja spara ut den igen, om jag känner mig själv rätt. Jag har lite virvlar i luggen som gör att luggen inte alltid gör som jag vill. Tacka vet jag plattång och stylingprodukter! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

du e vacker!!! - TIGER

Annika sa...

Det där blev ju jättefint!
Jag skulle önska att jag kunde ha lugg, men det går inte pga av virvel i pannan.
Du verkar ha ett mkt bra och tjockt hår. Härligt!!

Desiree sa...

Det blev ju jättefint! Jag tycker nog att du allt blev ganska lik Britt ändå. Du passar bra i den där längden på luggen. Alldeles lagom inte för lång och inte för kort. Snyggt också med att ha det lite uppklippt runt om.

Miss Marie sa...

tiger - tack! =)

annika - ja, jag får kämpa för/med/emot min lugg, men när jag har glömt bort hur mkt jobb det är så går jag o klipper lugg igen... o sen bannar jag mig själv! =) ja, mitt hår är ganska tjockt för att vara skandinaviskt, som frisören sa; oj vad mycket hår du har!

desiree - ja, nu har jag haft det långt så länge, så det var dags för lite ombyte!

Ninnie sa...

Jo men visst är det så, frisörer klipper alltid luggen för kort! Så jag går o DRAR i den sen när jag kommer hem o ser mej själv i spegeln...(som om det skulle hjälpa)
Men din lugg blev alldeles lagom och väldigt fin, och frisyren precis lik Eklands! Jättefint!!!

Anonym sa...

Va fint det blev! Du passar jätte bra i den lite längre luggen. KRAMAR! Akira

Anonym sa...

Ser jättefint ut Marie =) /Victoria