torsdag, maj 22, 2008

Canvas

När jag fyllde år fick jag presentkort på en canvasförstoring, av mina systrar. Jag hade önskat mig det, så det var verkligen en perfekt present. Nu håller jag då på att försöka lista ut VILKET kort som ska få pryda min vägg. Jag har två ideer om hurdan bild jag vill ha, men tyvärr har jag aldrig tagit sådana bilder! Ena bilden skulle vara ett ensamt ekträd på en kulle med en vacker himmel bakom, klassiskt och enkel, och den andra tanken jag har är ett vidsträckt landskap med en massa kullar och gärden på en tredjedel av bilden och sen två tredjedelar himmel, som då skulle vara klarblå med en massa vita fluffiga moln. Det är typ mina drömbilder, och jag har inget foto ens i närheten av det! Well, well, jag får väl ta vad jag har istället. Jag vill iallafall att färgerna skall vara lite surrealistiska, lite drömmande sådär. Därför har jag trixat med de här bilderna i photoshop för att få till lite mer mättnad och starkare färger. Nu är då frågan om jag ska ta en närbild på något, till exempel blommorna nedan, eller kanske ormbusken ovan?Eller om jag ska köra på en lite mer poetisk känsla, som bilden nedan med svajande gräs?
Eller kanske den här underbara platsen från The Lake District, där en vacker själ ställt ut en bänk till minne av en familjemedlem, så alla som vill kan ta en paus och pusta ut mitt i den vackra utsikten.
Eller så finns ju alternativet att ta någon av de många bilderna vi har från Blackpool Beach. Alla foton nedan är tagna där; det översta på en väldigt blåsig vårdag, mellanbilden vid solnedgången en sommardag och den nedersta bilden är tagen den allra första gången Engelsmannen tog med mig till Blackpool Beach, en kall men vacker marsdag.

Ju mer jag letar efter bilder desto fler hittar jag och destå svårare blir det för mig att bestämma vilken jag skall förstora! Aaahhh!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inte lätt att ge råd heller, alla är lika fantastiska på sitt sätt/ullis

Annika sa...

Men vilka bilder. Ullis har rätt, alla är fantastiskt fina!!
men jag tror att gräset tilltalar mig mest av alla.

Desiree sa...

Åh vad många fina bilder. Inte lätta att välja bland dessa. Vilken bra present att få en Canvas förstoring. Jag fastnade nog lite extra för bilden med trädet och bänken samt den på ormbunken. Men alla var ju jättefina. Kul att ha personliga bilder på väggen som konst.

Vintage Victoria sa...

Ormbunken eller bänken vid trädet -även om alla är jättefina - så är de två bilderna helt klart bäst! Ska bli kul att se vilken du valde!

Anonym sa...

Grymt fina bilder! Kan tänka mig att det blev perfekt utskrift!
Vi har precis startat en tjänst där ni kan beställa canvastavlor i hög kvalitet och till ett lågr pris!

Gå in på http://www.canvasframkallning.se